Skip to main content

ادامەی نامەی یک متولد شدەی

ادامەی نامەی یک متولد شدەی
Anonymous

ادامەی نامەی یک متولد شدەی اورمیە ...تمامی مقامات کلیدی و امکانات هم در دست اونهاست. شهروندان کرد ارومیه ای موجوداتی بیگانه هستند که صاحب هیچ حقی نمی باشند در آنجا. حتی اجازه ندارند با لباس کردی به تماشای مسابقه والیبال هم بروند و بخاطر آن کتک هم میخورند. میگویند این امر یعنی با لباس کردی به استادیوم رفتن یک عمل سیاسی است و ضد موجودیت ترک. یکی از فعالین هویت طلب ترک در رسانه های مجازی این عمل سیاسی یکی از اعضای خانواده بازیکن تیم والیبال شهرداری ارومیه را با عمل نازیست ها مقایسه کرده بود.

میگویند کردها در نقشه های شان ارومیه را جزو کردستان نشان میدهند٬ میگویند قرار است ارومیه را پایتخت کردستان بزرگ کنند٬ این را خود ملا حسنی از تریبون نماز جمعه هم گفت. ولی همه آنچا در بالا به آن اشاره کردم همه در دوره ای رخ داده اند که هنوز سروکله این نقشه ها پیدا نشده بود.

این نقشه ها را پیراهن عثمان کرده اند. حال در بیشتر این نقشه ها هم تنها بخش های کاملا کردنشین ارومیه بعنوان کردستان نشاند داده شده اند.

این از خود شهر ارومیه

این هموطنان و همشهریان مشکلشان تنها خود شهرستان نیست

عکس العمل شدیدی هم در برابر یک شایعه بی اساسی نشان دادند چند سال پیش که گویا قرار است استان جدیدی بنام مکریان و به مرکزیت مهاباد و شامل شهرستانهای مهاباد اشنویه نقده پیرانشهر سردشت و بوکان تشکیل شود. فریاد تجزیه آذربایجان دوباره توسط همه اینها بلند شد. شمشیر را از غلاف بیرون کشیدند ولی کسی را برای سر از تن جدا کردن پیدا نکردند.

حالا دور و زمانه عوض شده و به یکباره اینها همه اردوغانیست شده اند البته نه بخاطر عشق به اردوغان. چرا که در ته قلب شان کینه هم دارند از اردوغانی که قرار است رهبر سنی ها شود در خاورمیانه.

عشق شان به اردوغان بخاطر سرکوب کردهاست

عشق شان به اردوغان عثمانی بخاطر کینه اردوغان است نسبت به کردها

من میدانم که همشهریان با انصاف و دمکرات زیادی هم داریم که در مقابل این موج نژادپرستی هم ایستاده اند

ولی داریم بسیاری از این نژادپرستان را هم که در رسانه های مجازی هویت دمکرات و پیشرو را برای خود برگزیده اند ولی در واقع هسته ای کاملا ملاحسنیستی و ارودغانیستی دارند.

معیار دمکرات بودن آنها هم اردوغانیسم هست٬ بسیار برآشفته میشوند اگر از سیاست های ارودغان انتقاد کنی٬ از کردهای ترکیه هم بشدت متنفرند که چرا قدر دمکراسی ارودغانی را نمی دانند و علیه وی ایستاده اند.

قهرمان شان هم در ارومیه ملاحسنی است٬ نماد مقاومت در مقابل «زورگویی و زیاده خواهی های اکراد مهاجم». میدانید منظورشان از زیاده خواهی کردها چیست؟ حقوق برابر با ترکها. همه مسئله همین است. ولی در نگاه ملا حسنیستها و اردوغانیست ها این زیاده خواهی و گناه نابخشودنی محسوب میشود

بماند که در میان بعضی از کردها هم عکس العمل های ناشایستی رخ میدهد و بعضا ایده های فاشیستی هم مطرح میشود ولی این هیچ از گناه ملاحسنیستها و اردوغانیست ها نمی کاهد