Skip to main content

فاجعه تفکرغالب ایرانی, فارغ

فاجعه تفکرغالب ایرانی, فارغ
دیرنج مین ائللی

فاجعه تفکرغالب ایرانی, فارغ ازنهله های فکری آن, کپی برداری از افکارقرون اخیراروپاست که به اصل آن هیچ شباهتی ندارد جز در نام. اگر مارکس غربی وایده رادیکال او درجوامع غرب نقش مثبت اهرم فشار را بازی کرده و دراصلاحات جامعه اروپائی نقش داشت, در ایران همچون ستون پنجم در خدمت منافع روس و چین و آلبانی بود.اینک ته مانده پیروان لنینیسم پا بوس پوتین هستند. بخش سوسیال دموکرات ایرانی تصورش ازدموکراسی جمعی که اساس ایدئولوژیشان را تشکیل میدهد محدود به جمع خودشان است و شامل جمعهای دیگرازجمله ما ترکها نمی . بخش لیبرال دموکرات ایرانی لیبرالیسم و دموکراسی را باپیش شرطهای خود همانند تمامیت ارضی, کیان ملی, توهین به شخصیتهای تاریخی چنان محدود میکنند که دیگر نه لیبرالند و نه دموکرات. بخشهای سنتی مذهبی همانند کشورهای نرمال, تنها خواهان آزادی انجام فرائض مذهبیشان نیستند بلکه در قرن 21 دست و پا می برند,

با ولایت فقیه و گوسفندیفیکاسیون پیروانشان, عمق مفهوم سنت را 1400 درجه عمیقتر کرده اند. معنی وطن پرستی در ایران اعتلای سطح زندگی هموطنان, پیشرفت علمی-تکنولوژیکی و آبادانی نیست بلکه اعتقاد به بسط امپراطوری ایران از چین تا یونان است.

نتیجه:
الف: 8 ملیون از تحصیل کرده گان و نخبگان ایران را ترک کرده اند و اگر اکثریت مردم بتوانند ویزای اقامت یکی از کشورهای اروپائی یا امریکائی را اخذ کنند آنها هم مهاجرت می کنند.
ب: سردمداران جنبش آزادیخواهی سبزشان!!! مردم را به شرکت در انتخاباتی!!! دعوت می کنند که برخی حوزه ها تنها یک کاندید دارد!!!!
ج: علیرغم 100 سال استخراج و فروش نفت( بخوانید پو ل مفت بی زحمت) 10 ملیون حاشیه نشین در حلبی آباد ها دارد.
د. با تاریخ سازی و باور آن, در اعماق تاریک 2500 سال پیش -که نور حق حیات نداشت- خورشید کشف می کنند!!!
ر: دوگانگی در رفتار و عقاید چنان ریشه دوانیده که شناخت انسانها بسیار مشکل شده و اینکه پایبند کدامین اصول هستند کاری بس دشوار است.
س- آمار افراد مبتلا به اختلالات روانی 21.1 درصد بوده (پرویز مظاهری, دبیر انجمن روانشناسان ایران) و همچنان رو به افزایش است.
http://www.pana.ir/Pages/Printable-News-152009.aspx