Skip to main content

۷۴ کشته و زخمی درپی بمباران

۷۴ کشته و زخمی درپی بمباران
Anonymous

۷۴ کشته و زخمی درپی بمباران شهر اعزاز سوریه توسط جنگنده های روسیه

گوناز تی وی: در نتیجه بمباران خوشه ای مناطق مسکونی مختلف شهرستان اعزاز در شمال حلب توسط جنگنده‌های ارتش روسیه، ۱۹ غیرنظامی سوری کشته و ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند.


به گزارش گوناز تی وی، جنگنده های روسیه ساعاتی پیش زایشگاه و بیمارستان کودکان را در شهر اعزاز استان حلب و در ۷ کیلومتری مرز تورکیه را بمباران کردند.
منابع محلی گزارش دادند درنتیجه این بمباران جنگنده های روسیه، دست کم ۱۹ غیرنظامی از جمله زن و کودک و ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند.
برخی خبرها حاکی از آن است که روسیه ۸ موشک بالستیک را نیز به سمت مناطق مسکونی اعزاز شلیک کرده است.
۳۵ نفر از زخمی شدگان سوری برای تداوی به بیمارستان دولتی شهر کیلیس تورکیه منتقل شدند. ۸ نفر دیگر نیز به بیمارستان شهر قاضی آنتب منتقل شدند. گفته می شود ۲ نفر از زخمی شدگان سوری به دلیل جراحات سنگین در بیمارستان دولتی کیلیس فوت کردند.
همچنین خبرها حاکی از آن است نیروهای مسلح تورکیه با آتش توپخانه ای، مواضع گروه تروریستی پ.ی.د که با حمایت جنگنده های روسی درحال پیشروی به سمت مرز تورکیه است را برای بار سوم مورد هدف قرار داده است.
از سویی دیگر احمد داوود اوغلو، نخست وزیر تورکیه امروز طی سخنانی تأکید کرد اگر گروه تروریستی پ.ی.د از منطقه اعزاز دور نشوند، ارتش تورکیه منطقه را بر سر این گروه تروریستی ویران خواهد کرد.