Skip to main content

روسیه برای افزایش قیمت نفت،

روسیه برای افزایش قیمت نفت،
Anonymous

روسیه برای افزایش قیمت نفت، ایران را به سوی جنگ با عربستان سعودی سوق می دهد...
اقتصاد روسیه به شدت نفتی است و سقوط فاحش قیمت نفت، ستونهای اقتصادی، امنیتی و اجتماعی فدراسیون روسیه را که همانند پتوی رفو شده ای از اقوام است به لرزه دراورده است.


در چنین شرایطی یکی از مهمترین اهداف روسیه می تواند کشیده شدن زبانه جنگ، به حوزه های نفتی خاورمیانه و بالارفتن قیمت نفت است.
روسیه برای رسیدن به این مقصود خود حتی ابایی برای براه انداختن جنگ میان ایران و یکی از کشورهای خاورمیانه، بخصوص عربستان سعودی ندارد.
سال گذشته ایوگنی بوژینکسی ژنرال بازنشسته ارتش روسیه که اکنون در یک انتسیتو پژوهشی مشغول به کار است گفته بود: مسکو تسلیح اوکراین توسط امریکا را حضور مستقیم این کشور در درگیری ها تلقی می کند.
در همین رابطه به گزارش روزنامه انتخاب، یک عضو هیات مشاوران وزارت دفاع روسیه که حاضر به افشای نامش نبود به روزنامه روسی مسکو تایمز گفته است: در صورتی که آمریکا به تسلیح اوکراین بپردازد، مسکو به درخواست همیشگی چینی ها برای ارائه تکنولوژی های برتر دفاعی پاسخ مثبت می دهد.

این مقام وزارت دفاع روسیه گفته است: ما می توانیم ایران را تشویق به جنگ با عربستان سعودی یا حمایت از آنها در این نبرد بکنیم، در این صورت قیمت نفت افزایش بسیاری خواهد داشت.