Skip to main content

چرا پانفارسها از شنیدن حقیقت

چرا پانفارسها از شنیدن حقیقت
Anonymous

چرا پانفارسها از شنیدن حقیقت هول میشوند، و خود را می بازند؟ اگر جناب بینام پانفارس! گفته های مرا، دروغ بحساب می آورد، اجازه دهید نفرت پراکنی و ترک سیزی جناب بی نام پانفارس را، که حتا تاب تحمل حرفهای مولای خود را ندارد، قدری مبسوط و روشنتر شرح دهیم. جناب پانفارس! مولایت آقای فردوسی در مورد گرامیداشت زنان میفرماید:
زن و اژدها هر دو در خاک به / جهان پاک از این هر دو ناپاک به / زنان را ستایی سگان راستای/ که یک سگ به از صد زن پارسای/
اگراشتهای بیشتری داری، بقول دانشمند محترم و فردوسی شناس شهیر آزربایجانی جناب آقای راشدی؛ " اشعار فردوسی در مورد تحقیر زنان آنچنان است که نمی توان آنرا نادیده گرفت و به چشم اغماض به آن نگاه کرد. بطوریکه مولای بزگوارتان جناب فردوسی در ادامه سخنان گوهر بارش میفرماید: چو فرزند شایسته آمد پدید/ ز مهر زنان دل بباید برید/

/ کسی کو بود مهتر انجمن/ کفن بهتر او را ز فرمان زن/ که را از پس پرده دختر بود / اگر تاج دارد بد اختر بود/ به اختر کسی دان که دختر نیست/ چو دختر بود روشن اختر نیست/ / زن و اژدها هر دو در خاک به/ جهان پاک از این هر دو ناپاک به/
طبق فرمایشات دانشمند محترم جناب راشدی: " البته ابیات تحقیر آمیز فردوسی نسبت به زنان خیلی بیشتر است، در واقع از شصت هزار بیت شاهنامه نصفش، یعنی سی هزار بیت اش فحش و ناسزا به زنان و ملل دیگر است. در واقع، ابیات زن ستیزانه فردوسی نه تنها زنان درس خوانده و کمتر درس خوانده ایران را تحت تاثیر قرار داده ، حتی زنان فرهیخته ای که خود مروج شاهنامه بوده اند را هم دچار تردید در شخصیت فردوسی کرده و آنها مصاحبه‌های نقادانه از فردوسی و نگاه تحقیرآمیز وی به زنان، در نشریات کشور انجام داده اند (2) بعضیها چون آقای دکتر فریدون جنیدی به فکر افتاده اند برای زدودن چهره فردوسی از زنگار زن ستیزانه و مجیزگویانه ، ابیات سروده شده با این مضامین را الحاقات بعدی به شاهنامه قلمداد کنند و کار را بجایی رسانده اند که 30 هزار بیت از 60 هزار بیت فردوسی را اضافات بعدی به شاهنامه نامیده و باصطلاح " شاهنامه پاک "! به چاپ رسانده و تحویل شاهنامه دوستان با " فردوسی روسفید" داده اند! (3) اما حتی نزدیکترین افراد به آقای فریدون جنیدی و ارادتمندان ایشان که خود فردوسی شناسان و فردوسی پرستان دو آتشه هستند این کار آقای جنیدی را به نقد تلخ کشیده گفته اند : " استاد بزرگ و شاهنامه پژوه نامی ! که 30 سال از عمر گران بار !! خودشان را صرف این کلام کذب تاریخ کردند تا 30000 بیت از سروده های شاهنامه را حذف کنند ، باید آگاه باشند ، نه تنها باعث هورا کشیدن و کف زدنهای جاودانی " پان ترکیست" ها ، " پان عربیست"ها، و " پان کردیست" ها و مخالفان ملی و میهنی این سرزمین شده اند ، بل که تا واپسین دم نفس کشیدن و تا صدها سال دیگر باید پاسخگوی این تحریف بزرگ تاریخ باشند!" (4)
بقول جناب راشدی؛ "اما کدام فردوسی پژوه و فردوسی پرست می تواند طرز تفکر و نگاه فردوسی نسبت به زنان را با این تحریفها تغییر داده و از فردوسی قرن چهارم و پنجم هجری یک فمنیست قرن بیست و یکم میلادی بسازد؟! چه فردوسی هم مثل بسیاری از افراد زمان خود که زنان را موجودی پلید میدانستند ، می توانسته بیاندیشد و اندیشه های خودرا در قالب شعر بریزد. چنانکه با صراحت میگوید: زنان را ستایی سگان راستای/ که یک سگ به از صد زن پارسای/ ".