Skip to main content

مانور مشترک 20 کشور مسلمان در

مانور مشترک 20 کشور مسلمان در
Anonymous

مانور مشترک 20 کشور مسلمان در عربستان سعودی
این 20 کشور ترکیه را در برابر روسیه تنها نخواهند گذاشت. از طرف دیگر آسیم سلیم سخنگوی دولت پاکستان گفته است : اگر دولت ترکیه بمب اتم ندارد ولی برادرش پاکستان دارد. و طبعی است دنیای ترک هم ترکیه را تنها نخواهد گذاشت. بنابراین حساب دست پان کردها و پان پان فارس بیاید

دبی-العربیه.نت فارسی

نیروهای کشورهای اسلامی برای پیوستن به بزرگترین رزمایش «رعد شمال» که در سعودی اجرا می شود، امروز سه شنبه 16 فوریه وارد این کشور شدند.


نیروهایی از مصر، پاکستان، اردن، کویت، عمان و دیگر کشورهای عربی از جمله کشورهای شرکت کننده در این مانور نظامی بزرگ هستند.

سایت «درع الوطن» وابسته به ارتش سعودی تصاویر ویدیویی از ورود این نیروها با تجهیزات نظامی سنگین به کشور سعودی را منتشر کرده است.

طبق این گزارش ورود جنگنده‌های پیشرفته از مصری، ترکیه، پاکستان، امارات و دیگر کشورهای اسلامی برای مشارکت در این رزمایش گسترده همچنان ادامه دارد.

رزمایش «رعد شمال» در پایگاه نظامی ملک فهد در شهر حفر الباطن در شمال کشور سعودی و با حضور 20 کشور دوست و اسلامی برگزار می‌شود.

کشورهای پادشاهی عربی سعودی، امارات متحده عربی، اردن، بحرین، سنگال، سودان، کویت، مالدیو، مغرب، پاکستان، چاد، تونس، کمور، جیبوتی، عمان، قطر، مالری، مصر، موریتانی و موریس در این رزمایش شرکت می‌کنند.

علاوه بر حضور نظامی این کشورها، نیروهای سپر دفاعی شبه جزیره نیز در این رزمایش حاضر خواهد بود.

رزمایش رعد شمال گسترده‌ترین مانور نظامی از لحاظ شمار کشورهای شرکت کننده، کیفیت تجهییرات نظامی بکار گرفته شده، و استفاده از جنگ افزارهای پیچیده در نوع خود است.

حضور جنگنده‌های متنوع، و یگان‌های متعدد توپخانه، تانک، پدافند هوایی، ناوهای دریایی، و همچنین آمادگی رزمی 20 کشور جهان از نکات برجسته این رزمایش هستند.

رزمایش رعد شمال با حضور نیروهای سعودی و کشورهای برادر و دوست نشان از اتحاد این کشورها و چالشهای فراروی آنها است برای حفظ ثبات و صلح در منطقه دارد.

تحلیلگران بر این باورند که برگزاری رزمایش رعد شمال تاییدی بر همسویی کشورهای مشارکت کننده با اهداف پادشاهی سعودی برای حفاظت از صلح و ثبات در منطقه است.