Skip to main content

اقای توکلی ممنون از مقاله تان

اقای توکلی ممنون از مقاله تان
Anonymous

اقای توکلی ممنون از مقاله تان، اما بیشتر احساسی و مملو از شایعه ها است و اگر میخواهید در مورد دول منطقه و بخصوص سوریه، عراق و عربستان بنویسید باید شخصا مطالع کنید و بافت فکری و سیاسی و جامعه این کشورها را به عربی و یا انگلیسی بخوانید و نه از قول مطبوعات ایران و یا حامیان ان در اروپا.
الف: فاکت شما از روزنامه الحیات در مورد نزدیکی فکری مردم داعش و عربستان در روزنامه شهر وند ایران درج شده بود که بعضی از سایت های خارج از کشور و حتی بی بی سی هم از ان نقل قول کرد و بکلی غلط است، و به عمد ان را بر عکس قالب کردند و شما ان را با افتخار و بعنوان دلیل فکری خود مطرح میکنید، انچه روزنامه الحیات نوشته شده بود، این فکر که افکار تند داعش به بعضی از روحانیون تندرو و سنتی عربستان نزدیک است، و هیچ اسمی از مردم نبود و اگر کمی اطلاعات از بافت جمعیتی و سیاسی مردم عربستان از خلال برنامه های تلویوزینی و محققان

جامعه شناس کشورهای عربی داشته باشی، بر عکس مردم عربستان مخالف داعش هستند و ترس دارند که زندگی مرفع و ماشین و مسافرت های گران قیمت را از دست بدهند، و مهمتر از همه اینکه نسل جدید جوانان عربستانی هسچ غرابتی به داعش ندارند.
شما متاسفانه و شاید به دلیل بی اطلاعی و ....بار دیگر رژیم سوریه یا بشار را ضد اسرائیلی خطاب کردید، و این موضوع اصلا نه سند تاریخی دارد و نه حتی یک روزنامه عربی به غیر از روزنامه های حزب الله این ادعا را ندارند و معتقد هستند که بشار و پدرش حافظ اسد برای حفط سلطه خانواده خود از هر نوع درگیری و مزاحمت برای اسرائیل خودداری میکرد و حتی وقتی که بعضی ار نیروهای انقلابی فلسطینی و هوادار خود را به اجبار و برای تبلیغ در سوریه اموزش میداد، این نیروها اجازه نزدیکی به مرز با اسرائیل و بخصوص مرز جولان را نداشتند، و باز دیدیم که اسرائیل براحتی همین پادگانها را مورد حمله قرار میداد و سوریه و ایران فقط تهدید لفظی میکردند.
در بین مردم سوریه این مسئله معروف و همه این را میدانند، اما شما میگویئید که رژیم بشار به دلیل ضد اسرائیلی و ...... به ان حمله شد، باز هم به دلیل عدم شناخت از بافت سیاسی و تاریخ سیاسی سوریه است که این حرفها را میزنید.
شما نوشتید که جنبش ضد بشار اسد مردم سوریه به سود اسرائیل است، این اصلا واقعیت ندارد و باز هم به دلیل عدم شناخت جامعه سیاسی و مدنی سوریه است، اسرائیل خواهان بقاء دولت بسار است، زیرا یک دشمن ترسو است و مزاحمتی برای او ایجاد نمیکند، اما اگر یک دولت دمکرات قدرت را بدست گیرد و از حمایت مردم و منطقه و جهان برخوردار باشد، خواهان بازپس گیری ارتفاعات جولان بدون جنگ خواهد شد و اسزرائیل را به محاکم بین اللملی خواهد کشاند، اما دولت و شخص بشار به دلیل اینکه دیکتاتور و مورد حمایت مردم نیست، چنین کاری را هیچوقت نکرد و حتی جرات شلیک یک تیر در جولان را هم نداشت، زیرا درگیری به سرنگونی او منجر میشد. و مهمتر از همه در تمام مطبوعات غربی و عربی (غیر از مطبوعات فارس زبان داخل و خارج از ایران) که در ملاقات اخر ناتانیاهو با ولادیمیر بوتین، به صراحت ناتانیاهو گفت که او و دولت اسرائیل خواهان کنار زدن بشار و خانواده او از قدرت نیستند و بعد یک توافق امنیتی با مسکو در مورد حملات هوایی اسرائیل به سوریه انجام داد. و سلام