Skip to main content

رفتار «تورکیه» در سوریه

رفتار «تورکیه» در سوریه
Anonymous

رفتار «تورکیه» در سوریه بهیچوجه مصداق «تروریسم دولتی» نیست در کامنت قبلی هم اشاره نموده بودم که از همان زمان تأسیس پ.ک.ک اولین پایگاههای آن با حمایت «حافظ اسد» در خاک سوریه برپا شده بودند. تورکیه سالهاست که با سوریه در مورد حمایت از کوردها اختلاف شدید دارد. نگرانی تورکیه در خصوص تبدیل شهر مرزی «اعزاز» و مناطق اطراف آن به مأمن و محل توطئه‌ی تروریستهای پ.ک.ک معقول است اما بسیار تعجب‌آور که در شرایطی که تروریستهای کورد به آلت و بازیچه‌ی قدرت‌هایی مثل روسیه تبدیل شده‌اند اقدام تورکیه‌ در نقطه‌ی مرزی با سوریه جهت صیانت از امنیت ملی خود را «تروریسم دولتی» بدانی اما از جنایت‌های دهشتناک روسیه که از هزاران کیلومتر آنطرفتر جهت حفظ رژیم جلاد بشار اسد وارد این کارزار شده است هیچ حرفی نزنی! اگر در سوریه دنبال «تروریسم دولتی» بگردیم قطعاً آن را در رفتارِ وحشیانه‌ی روسیه می‌توانیم پیدا نماییم.

اکنون سوریه چنان بهم ریخته است که در آشفته‌بازار آن کشورهای عضو ائتلاف به سرکردگی آمریکا، روسیه و ... هر کس و هر چیزی را که برخلاف منافعشان باشد می‌زنند اما حیرت‌انگیز است که چرا مثلاً به خاک و خون کشیده شدن سوریه توسط روسیه را نادیده بگیری اما چون به علت «تورک‌ستیزی» مخالف «تورکیه» هستی و اگر به لحاظ فیزیکی هم در کنار تروریست‌های پ.ک.پ حضور نداشته باشی فکرت پیششان بوده و چشم به تروریست‌های پ.ک.ک جهت به آشوب کشاندن تورکیه دوخته‌‌ای، اقدام تورکیه جهت حفظ امنیت خود را «تروریسم دولتی» بدانی!؟ اینگونه جهتگیری دقیقاً وارونه‌نمایی آشکار می‌باشد.

موضعگیری‌های هیستریک جماعت 'فارس' در مقابل تورکیه برای ما تورک‌های آزربایجان جنوبی کاملاً آشناست و صد البته اصلی‌ترین دلیل دشمنی‌‌شان با تورکیه نیز علاوه بر نژادپرستی نهادینه شده در فرهنگ فارس در دشمنی با «تورک»، دشمنی با تورک‌های آزربایجان می‌باشد.