Skip to main content

اقبال عزیز،

اقبال عزیز،
اژدر بهنام

اقبال عزیز،
زمانی من هم عضوی از مدیریت سایت بودم و البته بسیار دیرتر از شما به این جمع پیوستم.
1- بخش اول تذکر شما در شماره 1 کامنتتان به آقای توکلی برمی‌گردد و ایشان می‌توانند پاسخگو باشند که آیا واقعا "دو اندیشه سیاسی ایراندوست و قومپرست نتوانستند در مدیریت با هم همکاری کنند" یا اینکه انحلال مدیریت دلایل دیگری داشت. من شخصا اندیشه ایران‌ستیز را در مدیریت آن زمان سراغ ندارم. همکار عزیزمان ائلیار با اینکه گاهی عصبانی می‌شود، خیلی هم ایران‌دوست است و من خودم را ایران‌دوست‌تر از شما و دیگران می‌دانم. منتها شیوه دوستی هر یک از ما با این ایران بخت‌برگشته متفاوت است.
همچنین کیانوش است که می‌تواند پاسخ دهد که آیا کودتایی در کار بود یا نه و اینکه اداره بعدی سایت واقعا بصورت فردی بود یا "ظاهرا" اینگونه بود.

همچنانکه نوشته‌اید، در تقسیم کار درون مدیریت همواره یک منطقه ممنوعه وجود داشت ولی برخلاف آنچه که نوشته‌اید، این منطقه ممنوعه دسترسی به ایمیل‌های دریافتی نبود. من در این باره در کامنتی زیر مطلب "مصاحبه کیانوش توکلی با فعال زن مدنی( آذری) درباره فدرالیسم" مساله را توضیح داده‌ام که بخشی از آن کامنت را که به این موضوع مربوط می‌شود عینا در اینجا می‌آورم و آدرس آن را هم برایتان می‌نویسم تا بتوانید به آن مراجعه کنید:
"کسی که گفت من اطلاعات سایت را به کسی نمی دهم، من بودم و آن هم اطلاعات "بانک اطلاعاتی" سایت بود که اگر خواستید، هزار بار خواهم گفت که من این اطلاعات را به کسی نمی دهم. تنها کیانوش، من و کسی که سایت را ساخته، به آن دسترسی دارد.
برخلاف ادعای شما، همه اعضای مدیریت به ایمیل های سایت دسترسی داشتند. شما ایمیل ها را نمی خواندید و خودتان خواستید که برای شما فرستاده نشوند. با وجود اینکه من همان زمان به شما توضیح دادم، ظاهرا هنوز هم موفق نشده اید فرق بین "ایمیل" و "بانک اطلاعاتی" را متوجه بشوید.
کسی نمی تواند از روی ایمیل عوامل جمهوری اسلامی را شناسایی کند. اگر شما می توانید و راه آن را می دانید، لطفا به من هم یاد بدهید.
برای دانستن اینکه یک نفر کامنت ها را با نام های متعدد می نویسد، به دانستن آدرس آی پی نیاز است که همه اعضای مدیریت و از جمله شما، به آن دسترسی داشتند.
ما آدرس ایمیل کامنت نویسان را نداشتیم و نداریم.
من شخصا راهی نمی شناسم که از روی آدرس ایمیل یا آدرس آی پی، به خصوصیات افراد و وابستگی شان به حکومت پی ببریم. شما اگر چنین راهی را کشف کرده اید، به دیگران هم نشان دهید تا سایت های خودشان را حفاظت کنند."
http://iranglobal.info/node/45725
همینجا اضافه کنم که کیانوش آدرس ایمیل کسانی را که برای کامنت‌نویسی نام‌نویسی کرده‌اند، دارد و اگر بخواهید می‌توانید از او بخواهید که در اختیار شما قرار دهد. طبیعتا تصمیم با خود کیانوش است.
نوشته‌اید: "اگر مسئولیت ها بشکل دمکراتیک و گردشی انجام میگرفت و "ارثی" نمی بود، اگر یک نظارت همگانی کارکنان سایت بر کارهای جاری انجام میگرفت؛ امروز کار بجائی نمیرسید که حیثیت سایت ایرانگلوبال، کارکنان و نویسندگان آن مرود پرسش قرار گیرد؛ چرا که در این سایت در روز روشن دیدیم که چه برخوردی با ارامنه و آقای ارسن نظریان صورت گرفت. برخوردی که نام ایرانگلوبال را بعنوان تریبونی برای فاشیست های قومی - نژادی ثبت کرده و می تواند مورد پیگیری قانونی قرار گیرد."
من با این نوشته شما صد در صد موافقم و یکی از اعتراض‌های من هم به کیانوش همین است. ولی یادمان نرود که زمانی در مدیریت پیشنهاد شد که مسؤلیت‌های "ارثی" برداشته شود و به شکل دمکراتیک و گردشی باشد. جلسه هم گذاشته شد و همه بجز شما به آن رای دادند ولی این تصمیم بر روی صفحه داخلی ما باقی ماند و اجرا نشد.
2- "اعطاء اکانت به کاربران" زمانی که مدیریت سایت موجود بود به این صورت انجام می‌گرفت که اگر کسی درخواست حساب کاربری می‌کرد و یا یکی از اعضای مدیریت پیشنهاد باز کردن حساب کاربری برای کسی می‌کرد، در جمع مدیریت مطرح می‌شد و اعضای مدیریت 3 روز وقت داشتند که اگر مخالفتی دارند بیان کنند. یعنی ایجاد حساب‌های کاربری جنبه محفلی نداشت بلکه با تصمیم مدیریت بود. پس از انحلال مدیریت، این کار تنها و تنها بر عهده کیانوش است. کیانوش تصمیمش را می‌گیرد و حساب باز می‌شود.
در مورد سیستم امتیازدهی من هم با شما هم‌نظرم. از نگاه من، امتیاز دهی نه تنها گرهی از مشکلات سایت باز نمی‌کند بلکه بر مشکلات آن می‌افزاید. یکی از این مشکلات توسط آقای جویا مطرح شده است.
3- خوشحالم که در مورد توهین به این نظر رسیده‌اید. سابقا نظر دیگری داشتید و عدم انتشار توهین را بهانه‌ای می‌دانستید برای سرکوب نظرات مخالف.
از شما نقل قول می‌کنم: "توهین به شاه، خدا، اسلام، نژاد، قوم و … همواره بهانه هائی برای سرکوب و گره زدن زبانها بوده است. "
http://iranglobal.info/node/31355
4- من هم با شما هم‌نظرم که نامه آقای کاوه جویا "به تعمق و برخورد مسئولانه و نه "جبهه گیری" نیاز دارد!"
به نظر من نامه آقای جویا به بررسی احتیاج دارد. می‌توانیم با بخش‌هایی از آن موافق باشیم و با بخش‌هایی موافقت نداشته باشیم. طبیتعا عدم توافق نشانه جبه‌گیری نیست. من شخصا تنها به توضیح تک تک موارد پرداخته‌ام و فکر نمی‌کنم که جبهه‌گیری کرده باشم. اگر چنین برداشتی از توضیحات من می‌شود، لطفا مشخص کنید تا با پوزش‌خواهی، آن را تصحیح کنم.