Skip to main content

اژدر عزیز؛

اژدر عزیز؛
اقبال اقبالی

اژدر عزیز؛
من لازم نمیدانم به برخی مسائل در سطح علنی بپردازم؛ اما اشاره ای می کنم به این نکته که نوشتید: "خوشحالم که در مورد توهین به این نظر رسیده‌اید. سابقا نظر دیگری داشتید و عدم انتشار توهین را بهانه‌ای می‌دانستید برای سرکوب نظرات مخالف."
از شما نقل قول می‌کنم: "توهین به شاه، خدا، اسلام، نژاد، قوم و … همواره بهانه هائی برای سرکوب و گره زدن زبانها بوده است. "
آنچه آنروز نوشتم با سخن امروز من در تناقض قرار ندارد. نقل قول به تنهائی گویا نیست!!! مقدمه و موخره داشت و دفاع من از آزادی های بی قید شرط سیاسی (با تاکید بر گوهر سیاسی)، عمری 38 ساله دارد.
اما انچه را در تاریخ 04/04/2014 نوشته بودم:

این روزها مباحثات پیرامون آزادی بیان و شرط و شروط آن به مسأله روز گروهی از دست اندرکاران، همکاران و خوانندگان ایرانگلوبال تبدیل شده است.
نگرش نسبت به آزادی از فیلتر منافع سیاسی، اجتماعی، طبقاتی عبور می‌کند و نمی‌تواند مهر منافع و مصالح حاملان را در درازمدت حاشا کند. دیکتاتورها و مستبدین همواره پشت مفاهیم کلی و پوپولیستی پنهان شده اند تا بیاری آن‌ها برای نفی آزادی و دمکراسی «مشروعیت» سیاسی کسب کنند.
در دوران رژیم ستم شاهی خدا، شاه و میهن(با تعبیر ملوکانه) تا حد قدیسین ارتقاء داده شدند و دوران 35 ساله ستم دینی و سلطه اسلام و اسلامگرایان بر ایران و ایرانیان، هر آنچه مغایر با اسلام، فرهنگ، سنن و دین عرب بود؛ توهین، کفر و جرم محسوب شده است. و حتی دفاع از خود در برابر دخالت اوباشان در امر پوشش شخصی بعنوان محاربه با خدا محسوب می‌گردد. هر مبارزه آزادیخواهانه برای رهائی از زیر سیطره و جباریت اسلام و اسلامگرایان با بهانه توهین به اسلام و قیام علیه الله سرکوب می شود.
توهین به شاه، خدا، اسلام، نژاد، قوم و … همواره بهانه هائی برای سرکوب و گره زدن زبانها بوده است. تحمیل و تعمیم «تقدسات» شخصی به «تقدسات» اجتماع بستر دیکتاتوری و استبداد را مهیا می کند و پیگرد آن، دستگاه های عریض و طویل تفتیش عقاید و سرکوب بعنوان شکل عریان سیاست تجلی یافته و از حنجره "تقدسات" احکام سانسور، شکنجه، اعدام صادر می شوند.

*********************************
فرستاده شده توسط اقبال اقبالی در جمعه, 04/04/2014 - 23:12
Vote up!
0
Vote down!
-1
نظر:
اژدر گرامی؛
سیاست ما در قبال آزادی گفتار و نوشتار نمی تواند بر "اصول" اخلاقی استوار گردد. ما مجاز نیستیم فردی را بخاطر لحن گفتار سانسور کنیم. من در مباحثات درونی مان مکررا بر این امر تاکید کرده ام که از آزادی های سیاسی دفاع می کنم و نه آزادی فحاشی!!! نظر من روشن است که "باید بر ضرورت وفاداری به آزادی‌های بی قید و شرط گفتار و نوشتار سیاسی، ایدئولوژیک و فرهنگی تاکید کرد."
من نظر سیاسی ام را همه جا شفاف و با صدای بلند اعلام کرده ام: "صورت مسأله ما در ایرانگلوبال، کشور ایران، سرنوشت مطلوب و شایسته برای انسان ایرانی و کوشش برای نهاینه کردن آزادی و دمکراسی است!"
هدف من (چون خواست اکثریت ملت ایران) ساختن کشور بگونه ایست که همه شهروندان اش از زندگی انسانی، سرافرازانه و شایسته برخوردار گردند!

پنهان کن ادامه نظر
ادامه نظر...:
و در این راه قطعن در برابر کسانی که قصد ویرانی کشور را دارند (همسو با جنایتکاران حاکم) نتنها خواهیم ایستاد، بلکه بزرگترین جبهه سیاسی - دمکراتیک را برای درهم کوبیدن نظام و در عین حال حفظ ایران تشکیل خواهیم داد. مبارزه در زمان شاه و شیخ از موضع رهائی مردم و ساختن کشور بود و چون شاه و شیخ را برای ایران مضر میدانستیم همه زندگی را هزینه گذر از انها کرده و خواهیم کرد.
در مورد نظرات خوانندگان از هر قشر، طبقه و طیف زیر نوشته های خود را بلامانع می دانم. همانطور که فتوای قتل من توسط یک قومپرست فاشیست هم در زیر نظرات در ایرانگلوبال درج شده بود.
اژدر گرامی؛
من تردیدی ندارم که فاشیسم قومی - نژادی در هرجا قدرت گیرد؛ نخستین قربانیانش آزادیخواهان بومی هستند و هزاربار وحشیانه تر از پان اسلامیست های حاکم هستند. استراتژی گذر از جمهوری اسلامی نمی تواند بدون افشاگری و منزوی کردن ارتجاع قومپرست و نژادپرست متحقق گردد. ما باید به همپیمانی نیروی آزادیخواه، دمکرات، ایراندوست و عدالتخواه بیندیشم؛ حتی اگر با "لحن گفتارشان" موافق نباشیم.
در ضمن براین باورم که قومپرستان در برابر استدلال و منطق آقای سعید بشدت کم آورده اند و سانسور ایشان به دلیل لحن گفتار می تواند همسوئی با قومپرستان را تداعی کند.