Skip to main content

به اژدر عزیز؛

به اژدر عزیز؛
اقبال اقبالی

به اژدر عزیز؛

ما در نشستی تصویب کردیم که:
"سایت، همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور را پی می گیرد."
در باره ما (سایت ایرانگلوبال)
معنای این بند الویت نخست آزادی و دمکراسی برای ایران است و هنگامی همپیمانی مشروط به باجگیری قومی گردد، این بمعنای پشت کردن به اصل همکاری مشترک ما می باشد.
کسانی که زیر این بند را امضاء کردند یا مطلب را درنیافتند ویا میان گفتار و کردارشان تناقض است.
از لحاظ سیاسی؛
تا هنگامی که آزادی و دمکراسی الویت نخست ما برای ساکنان ایران نگردد و نخواهیم بر سر این دو اصل همقلم شویم، ایراندوستی شعاری تهی مایه است. همانطور که شما خود را از من ایراندوست تر می دانید، از شما چه پنهان، من بیش از شما خود را دوستدار آذربایجان میدانم و تردیدی ندارم که بیشترین آسیب ها به آذربایجان و آذربایجانی ها از سوی پان ترکیسم

وارد خواهد شد. از نظر من چند محفل اذربایجانی که عمدتن اعضاء قدیم حزب توده و اکثریت بوده ویا هستند، بازیچه پان ترکها شده اند.
مبارزه برای حقوق طبیعی و نقض شده مردمان آذربایجان و اذربایجانی ها نه از خاستگاه مغول و مغولیسم پان ترک ها، بلکه از راه همپیمانی سکولار دمکراتیک ایرانیان و در بستر دمکراتیزه کردن جامعه و گذر از حکومت اسلامی میسر است.
من اقداماتی را که توسط محافل عقب مانده عشیرتی خارج از کشور صورت می گیرد و ناظر بر "همگامی و اتحاد عمل کلیه نیروهای سکولار ایرانی برای حقوق بشر و دمکراسی در کشور" نیست را شایسته پشتیبانی نمی دانم.

در ایران یک دشمن مشترک وجود دارد و انهم حکومت اسلامی است. پان ترک ها شمشیرها را برای جنگ با ایران (نام شب= "شوونسیم فارس") بیرون کشیده اند. این محافل باید جایگاه خود را تعریف و تعیین کنند. موضوع همپیمانی با ایرانیان ازادیخواه و سکولار دمکرات برای ساختن فردای بهتر است یا همسوئی، همدلی و همکاری با فاشیسم پان ترک است که تنها زبان خشونت و خونریزی را میشناسد.
ایران خانه شهروندان کشور است و من هیچ قشر و قبیله ایرانی را نمیشناسم که بخواهد این خانه را به آتش بکشد. زمزمه کردن شعار تجزیه طلبی بیخ گوش اپوزیسیون برانداز، از سوی حکومت اسلامی و شاهپرستان می اید. آنها می خواهند با پخش تخم بی اعتمادی میان جامعه ایرانی، بقاء استبداد را یک ضرورت جلوه دهند.
ایرانگلوبال تا حد زیادی زبان و فرهنگ پرخاشگری، تنفر قومی -نژادی، تفرقه و ایران ستیزی را ترویج کرد و نتوانست بعنوان رسانه ای ایراندوست، موفق باشد.

سایت ایرانگلوبال از نظر سیاسی با مشکلات جدی مواجهه شده که باید برای آن چاره اندیشید. . این امر تنها با رعایت قرارهای مصوبه و از راه گفتگو میسر است.

************************************
در پایان به چند نکته اشاره می کنم:

اقای توکلی از "تبعیض مثبت" سخن گفته اند. پرسش اینست که "تبعیض مثبت" چه تفاوت کیفی -منطقی با "خودی ها و ناخودی ها" دارد؟!
آقای اژدر بهنام آمد ابرو را درست کند؛ چشم را کور کرد:
"حالا جمع مدیریت سایت وجود ندارد و آقای توکلی این امتیاز را به همکاران هر روزه سایت داده است. تصور می‌کنم با توجه به زحمات زیادی که این همکاران می‌کشند، امتیازی غیرعقلانی نیست".
یعنی زحمت در ازای چند ساعت یا چند روز بیشتر ماندن مقاله در صفحه نخست سایت ایرانگلوبال؟!
مگر فردی از همکاران انتظار حق ویژه داشت ویا دارد؟
با این فرهنگ برای رفع تبعیض می جنگید؟

در مورد سیستم امتیازدهی در ایرانگلوبال آقای اژدر بهنام نوشت:
"این سیستم در اساس، با آدرس آی پی پیوند دارد. به همین دلیل هم سیستمی ناتوان است. تا آنجایی که اطلاع دارم، متاسفانه با امکانات علمی و فنی موجود نمی‌توان جلو سوءاستفاده از آن را گرفت زیرا آدرس‌های آی پی کاربران اینترنت، به اشکال متفاوت، مرتبا در حال تغییرند".
این سیستم هم شبیه انتصابات در حکومت اسلامی است که نام انتخابات را یدک می کشد. آبرومندانه تر اینست که در این فضای آلوده کینه توزانه و متشنج، از خیر ان گذشت تا عرصه تازه برای تخریب و کشمکش ها گشوده نشود.
ما همچنان سنت های سازمان های مخفی یدک می کشیم. سنت های که با با تمرکز اطلاعات در درون یک سازمان باندهای خودی و ناخودی ایجاد می کرد. ایرانگلوبال یک رسانه علنی ست که اگر قرار باشد تقسیم کار دمکراتیک بر آن حاکم شود، آنگاه موضوع خودی و ناخودی کنار می رود.
با مهر و احترام
اقبال اقبالی