Skip to main content

قطعنامۀ سازمان ملل که به

قطعنامۀ سازمان ملل که به
Anonymous

قطعنامۀ سازمان ملل که به عنوان حق تعیین سرنوشت ملل معروف شد برای کشورهای مستعمره وملل دربند بود، در 14 دسامبر 1960 مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه ای را با عنوان اعلامیۀ اعطای استقلال به کشورهای مستعمراتی به منظور اعطای استقلال به این کشورها تصویب کرد ویا قبل تر از آن زمانی که جنگ جهانی اول به پایان رسید بحث اینکه با مللی(کشورهایی) که زیر سلطه استعمارگران بودند چه باید کرد، از جمله در آمریکا با دکترین مدون ویلسون وجود داشت ودنبال میشد بنا به این دکترین ملل دربند نه تنها می بایست آزاد می شدند بلکه کشوری که آن ملت را به خود الحاق کرده بود باید کمک مالی معینی به آن کشور می کرد. پس بنابراین حق تعیین سرنوشت ملل برای کشورهای الحاق شده به رسمیت شناخته می شود وبه هیچ شکلی از اشکال این قانون به ایران مربوط نمی شود وصدق نمی کند نه ازدیدگاه حقوقی وسازمان ملل ونه از دیدگاه رهایی بخش و مارکسیستی

وبر خلاف نظر شما اقدام عملی جدایی خواهان برای تجزیۀ ایران نه تنها قانونی نیست بلکه اقدامی غیر قانونی محسوب می شود وباید با آن برخورد شود. ودیگر اینکه آیا به نظر شما خنده دار نیست که بتوان ادعا کرد دولت استعمارگر وامپریالیستی فارس مناطقی مثل آذربایجان، کردستان، خوزستان، بلوچستان وترکمن صحرا را به زور به کشور ایران الحاق کرده است!!!! این مناطق جزیی تاریخی از سرزمین ایران هستند.
جناب ائللی، شما می گویید ایران کشوری اشغالگر است وصلاحیت حاکمیت بر استان آذربایجان را ندارد! دلیل شما هم این است که رژیم پهلوی در سال 1325 به استان آذربایجان لشکر کشید وفرقه دموکرات را نابود کرد، این دلیل شما به هیچ وجه منطقی نیست وغیرقابل قبول است، اینکه رژیم پهلوی به جنگ فرقه دموکرات رفت ویا اینکه در زمان حال رژیم جمهوری اسلامی اجازه تحصیل به زبان مادری در آذربایجان را نمی دهد دلیل نمی شود حق حاکمیت ایران بر آذربایجان نقض شود، گناه حکومت های شاه وشیخ را نباید به پای ایران وخلق ایرانی نوشت.
ودیگر اینکه تعریف من از انترناسیونالیسم پرولتری برداشت شخصی نیست، لنین هم به حفظ مرزها میان ملل تا زمانی که شرایط برپایی کمونیسم جهانی ودر پی آن انترناسیونالیسم پرولتری فراهم شود اعتقاد داشت. پلخانف هم می گفت جوامع برای رسیدن به کمونیسم وانترناسیونالیسم پرولتری بسیار نارس هستند وباید بسیار روی آنها کار کرد وگام به گام آنها را به کمونیسم وانترناسیونالیسم پرولتری نزدیک کرد.
من هم امیدوارم شما دست از این تعصبات قومی بردارید وبه صف مبارزین بپیوندید و همراه با دیگر هموطنان علیه رژیم جنایتکار وچپاولگر جمهوری اسلامی مبارزه کنید.