Skip to main content

آقای کیانوش توکلی گرامی، از

آقای کیانوش توکلی گرامی، از
کاوه جویا

آقای کیانوش توکلی گرامی، از شما برای پاسختان به کامنت من سپاسگزارم. از آنجا که در پاسخ شما نکاتی نادرست و غیرمنطقی می بینم، توضیحات زیر را به آگاهی می رسانم:
1 ـ در پاسخ به این ایراد که شما مقررات تارنما (بند 2) را دایر بر منع انتشار بیش از یک مقاله از یک نویسنده در صفحه ی اول تارنما نقض می کنید، پاسخ داده اید: " آری ، اینجانب به کسانی که به سایت بطرق مختلف کمک می رسانند وبطور اختصاصی برای ایران گلوبال می نویسند ؛ تبعیض (مثبت ) اعمال می کنم"! در واقع شما صریحاً پذیرفته اید که مقررات تارنما را نقض می کنید و نام این کار را هم "تبعیض مثبت" گذاشته اید! نتیجه اینکه مدیر تارنما خود مقرراتی را که خودش اعلام کرده است نقض می کند و از این کار دفاع هم می نماید! 2 ـ خطاب به من نوشته اید: " بر خلاف مقرارات سایت ، نظرگاههای شخصی افراد را هم به بخش منتخب مدیریت منتقل می کنید". کدام مقررات سایت

می گویند که دیدگاه نمی تواند در بخش منتخب باشد؟ من برای اولین بار است که از چنین ممنوعیتی آگاه می شوم. گذاشتن برخی از دیدگاه ها در بخش منتخب نه تنها از سوی من، بلکه از سوی دیگر همکاران و خود شما هم انجام شده است. هیچگاه هم سخنی از ممنوعیت این کار نبوده است.
3 ـ در جای دیگر نوشته اید: " نقص مقرارات از جانب شما (کاوه جویا)بطور دائم تکرار می شود در حالی که مطالب بارگذاری جنابعالی علاوه بر بخش مدیا در وسط صفحه ، و بعدا ان را به بخش دیدگاهها و... منتقل می کنید". باز هم نگفته اید که این مقرراتی که از آن سخن می گویید، در کجا آمده است. از سوی دیگر، فایل منتشر شده در بخش مدیا تنها یک بار منتشر می شود و در همین یک بار بطور خودکار در بخشی که تعیین مکان شده نیز قرار می گیرد، نه آنگونه که شما نوشته اید، از سوی من به بخش های دیگر منتقل شود. می بینید که این نسبت نقض مقررات که به من داده اید، هم از نظر شکلی (نبود مقررات مورد ادعا) و هم از لحاظ محتوایی ( انجام نگرفتن عمل انتسابی) بی پایه است.
3 ـ درباره ی دادن امکان کامنت گزاری مستقیم به کاربران فحاش، مشوق نژادپرستی و محرک نسل کشی، با وجود اینکه چندین بار شخصاً نمونه هایی را با شما در میان گذاشته ام، درخواست نمونه کرده اید. آخرین نمونه ی اینگونه سوء استفاده گران کاربری با آیدی "یاشار تورک اوغلو" است، که با وجود آشکار شدن محتوای نژادپرستانه و قوم ستیزانه ی کامنت هایش همچنان از امکان کامنت گزاری مستقیم برخورداراست!
4 ـ روش "تبعیض مثبت" شما، که معادل اتو کشیده ی "پارتی بازی" می باشد، افزون بر اشکال اخلاقی و نقض عدالت، به کیفیت مطالب ایران گلوبال هم آسیب می زند. برای نمونه شما سخنرانی دکتر ژاله آموزگار، استاد برجسته ی ادبیات و زبان های باستانی را خارج از نوبت از صفحه ی اول حذف می کنید و در همان حال مقاله هایی را درباره ی زبانشناسی از کسانی که کمترین تحصیلاتی در این زمینه ندارند، به مدتی دراز در بخش های اصلی همان صفحه ی اول به نمایش می گذارید. موضوعاتی چون زبانشناسی، تاریخ و ادبیات موضوعاتی تخصصی هستند و آگاهی رسانی شایسته در این زمینه ها مستلزم پیشینه ی آموزشی و پژوهشی روشنی است. اینکه دیگر علاقه مندان نیز در این زمینه ها بگویند و بنویسند، مانعی ندارد. اما اینکه نوشته هایی در زمینه هایی تخصصی صفحه ی نخست تارنما را پر کنند، که نه تنها محتوای تخصصی ندارند، بلکه گاه از نظر دستور زبان و املای واژه ها نیز از سطح دانش آموزی دبیرستانی هم پایین تر باشند، به کیفیت و اعتبار یک رسانه آسیب جدی می زند.
5 ـ درباره ی ایراد به سیستم امتیاز دهی به مطالب، نوشته اید: " شخصا هیج بی عدالتی ازاین سیستم ندیده ام"! آقای توکلی، همانگونه که آقای بهنام، مسؤول فنی، نیز در کامنت خود نوشته اند، این سیستم با تغییر آی پی کامپیوتر از سوی سرور اینترنت امکان رأی دادن دوباره به کاربر را می دهد. به این ترتیب کاربری که وقت بگذارد، می تواند با یک کامپیوتر روزانه دهها بار و شاید بیشتر به هر مطلب رأی مثبت یا منفی بدهد! این واقعیت یعنی این سیستم عادلانه نیست، هرچند که شما " شخصا هیج بی عدالتی ازاین سیستم ندیده" اید! تازه این تنها یکی از شیوه های تقلب در رأی دادن است. سیستم کارآمد باید بگونه ای باشد که امکان رأی دادن را به آی پی اصلی کامپیوتر وابسته کند، بطوری که حتی با تغییر آی پی از سوی سرور هم نتوان دوباره رأی داد.
6 ـ درباره ی ایراد تیترهای دربردارنده ی توهین یا ستیز قومی و ملی نوشته اید که باید موافقت نویسندگان اینگونه مطالب را برای تغییر تیتر جلب کنید! خوب است؛ اما اگر موافقت نکردند، چه می شود؟ با توجه به ممنوعیت چنین مطالبی در همه ی جوامع مدرن و دموکراتیک، به دید من حفظ کرامت انسان ها و گروه های اجتماعی مهم تر از موافقت یک شخص است.