Skip to main content

در برابرعراق صدها هزار از

در برابرعراق صدها هزار از
Anonymous

در برابرعراق صدها هزار از بهترین جوانهایمان شهید نشدند که حالا نام شهرهای خوزستان را عربی کنیم.
عربهای خوزستان در زمان قاجار و بدنبال حمله عربهای وهابی حجاز به عراق از جنوب عراق به خوزستان پناه آوردند و نمی توانند برای خانه میزبان نامی انتخاب کنند. غرب ایران و خوزستان و البته عراق مرکز اصلی حکومت ساسانیان بوده اند و در متون تاریخی نام تمام شهرها فارسی می باشد. اگر قرار به تغییر نام شهرها باشد نام شهرهای عراق باید به نامهای زمان ساسانیان و پیش از حمله عربهای حجاز و یمن تغییر یابد که در متون تاریخی موجود است. عربهای خوزستان ربطی به عربهای صدر اسام ندارند آنها در مردم بومی حل شدند اینها در زمان قاجار از جنوب عراق آمدند تعداد زیادی نیز مهاجر عراقی هستند که در سالهای اخیر آمده اند.
سرچشمه زاینده و کارون در منطقه ای قرار دارد که به آن محالات اصفهان می گفتند و اختیار آن با اصفهان است.

بدنبال تخته قاپو کردن عشایر لر و بختیاری که تا صد سال پیش بین ایران و عراق و ترکیه ییلاق قشلاق می کردند استانی بنام چهار محال و بختیاری تشکیل شد و مرزهای خوزستان نیز بشکل فعلی بطور قرار دادی ترسیم شد و این تقسیم بندیهای قرار دادی هیچ مالکیتی بر آب و خاک این مناطق برای مهاجران چه عرب چه لر و چه بختیاری ( که این آخری خیلی عزیر هم هستند) ایجاد نمی کند.
منابع آب و نفت و گاز و معادن ملی می باشد. سرچشمه زاینده رود و کارون متعلق به کل ایران و در مرحله بعد متعلق به اصفهان است و آب آنرا به هر کجا که بخواهیم و مصلح مملکت باشد انتقال می دهیم حتی به پشت قله قاف. اصفهان و خراسان و یزد و کرمان و حتی سیستانیهای منتهی الیه مرز شرقی بیش از مردم خوزستان و غرب کشور در دفاع از خوزستان شهید دادند آنزمان نمی گفتند خون جوانی از شرق یا مرکز یا شمال کشور چرا باید در خوزستان ریخته شود حالا به تحریک پست ترین دشمنان ایران جیغ بنفش سرمی دهند که چرا بخشی از آب سرچشمه رودهایی که اتفاق در حوزه تاریخی اصفهان نیز می باشد باید به جاهای دیگر منتقل شود. شهر یزد و کرمان وسط کویر یا همین اصفهان یا مشهد سالها میزبان جنگ زده های خوزستان و حتی مهاجران عرب عراقی بود!
اما در مورد انتقال آب کارون به طبس بد نیست بدانید در جنگ تحمیلی همان طبس خراسان بیشتر از اهواز شهید داده است و به همان نسبت در آب و نفت خوزستان دارای سهم است. کلا بیشترین شهید جنگ متعلق به خراسان و بعد اصفهان است. خراسان 4 برابر خوزستان که خط مقدم جنگ بود شهید داده است! که با نگاه ملی و نه این نگاه های عشیره ای و قبیله ای عربها و لرها سایر عشایر برای دفاع ازخوزستان به جبهه ها می آمدند در حالیکه نه به آب و نه به نفت خوزستان نیازی نداشتند. و این در حالی بود که عربها و سایر مردم خوزستان دسته دسته فرار می کردند و در مشهد و اصفهان و یزد و کرمان و بروجرد و تهران و ری ساکن می شدند حالا از اینکه کمی آب به آن شهرها ببرود ناراضی هستید؟ آنهم یک عده مهاجر