Skip to main content

دستاورد حاکمیت نظام دینی

دستاورد حاکمیت نظام دینی
باریش نصیریان

دستاورد حاکمیت نظام دینی گریز از دین بود .اکثریت جامعه ایران دین گریز شده اند و نه سکولار .به باور من فرهنگ سکولاریزم در پروسه اموزش یک نسل بوجود خواهد امد .چگونگی ساخت اپوزسیون واقعی در شناخت مشخصه هایی است که باید باز تعریف شود نوشته حاضر برجسته ترین مشخصه ها را برشمرده است.
رژیم جنایتکار در نقطه اوج ضعف و درگیر بحرانهای اقتصادی و سیاسی و اجتماعیست.سرکوب وحشیانه جنایتکاران ناشی از ضعف رژیم صرفا برای گسترش رعب و وحشت است.
کافیست از جنبشهای خود جوش بر امده از شکافهای اجتماعی حمایت مادی و معنوی کرد و انها را به مبارزه مستقیم با کلیت سیستم کارگذار و مزدور سوق داد.جنبشهای خود جوش دانش اموزان و اعتراضات کارگران و معلمین و بازنشسته گان و بیکاران بهمراه جنبش زنان و ستم دیدگان ملی هر از گاهی خود را نمایان میسازند و سرکوب میشوند .زندانیان سیاسی با قهرمانی های خود رژیم را به چالش کشانده اند.

.میبایست با حمایتهای مادی و معنوی از نمایندگان واقعی این جنبشها اتحاد عمل مبارزاتی این جنبشها را عملی سازیم.این در حالیست که اپوزسیون نماها درک درستی از شرایط ویژه ندارند و حتی تحلیل درستی از اوضاع حاد کشور و منطقه نمیتوانند ارائه دهند.یگانه راه برون رفت این شرایط کسب مکانیزمهای اتحاد عمل تمامی نیروهای انقلابی و براندازان واقعیست.