Skip to main content

من بعنوان یک تورک با قاطعیت

من بعنوان یک تورک با قاطعیت
Anonymous

من بعنوان یک تورک با قاطعیت از جنبش ملی کردستان و استقلال ملی کوردها در هر چهار پارچه کردستان دفاع میکنم و بیش از هر کوردی در این راه کوشیده ام اما عیلرغم این من نمی توانم در برابر سیاستهای توسعه طلبانه احزاب کرد سکوت کنم.
اختلاف ارضی کردستانیها و آذربایجانیها موضوع تازه ای نیست. اکنون نه تنها احزاب سیاسی کرد و افراطیون کرد بلکه اکثریت مردم کرد هم در هر چهار پارچه کردستان، آذربایجان غربی را "استان شمالی" یا "استان ارومیه" و بخشی از "کردستان بزرگ " میدانند. این موضوع در ذهن کردها، در سیاست، برنامه و استراتژی کردها تثبیت شده است و در نقشه های جغرافیایی شان نقش بسته است.
در دو سه گذشته احزاب کرد و 10 - 15 تلویزیون کوردی شب و روز تیلیغ میکنند که آذربایجان غربی بخشی از اراضی تاریخی و جدایی ناپذیر کردستان است. فعالین چپ و دمکراتیک آذربایجان سالها تلاش کردند احزاب کرد و رهبران

کرد را از عواقب این سیاست توسعه طلبانه آگاه سازند و در برابر دشمن مشترک دوستی، همکاری و اتحاد ما بین کورد و تورک ایجاد کنند اما تلاشها بی نتیجه ماند. اضافه شود که حتی مباحثات بعضی از فعالین کمونیست آذربایجان با رهبران شاخه های مختلف کومه له در این رابطه بجایی نرسید و تشکلهای چپ کردستان نه تنها توسعه طلبی جریانات راست کورد را طی اطلاعیه ای محکوم نکردند بلکه خود به توسعه طلبان ملحق شدند. پس سالهاست که زمان توضیح ، اقناع و نصحیت کردها گذشته است. احزاب قدرتمند کورد در عراق، ترکیه، سوریه و ایران سیاست الحاق طلبی و توسعه طلبی را پیش گرفتند و در سوریه و عراق بخش وسیعی از اراضی عربها و ترکمن ها را به کنترل خود درآوردند و چهار نعل پیش می تازند تا اراضی بیشتری به کردستان الحاق نمایند. خلاصه کنم: کردها آذربایجان غربی را بخشی جدایی ناپذیر از کردستان میدانند و برای تسخیر آن در فرصت مناسب آماده میشوند. آنها علنا و آشکارا به آذربایجانیها اعلام جنگ کردند. کردها به نیروی خود و کمک کشورهای دوست و متحد خود تکیه میکنند و اهمیتی به اتحاد با ترکها نمی دهند.برای کردها سرزمین وسیع مهمتر از اتحاد با ترکهای اذری آذربایجان است. پس صورت مسئله معلوم و آشکار است. نیروهای تورک و آذربایجانی در مقابل کوردها چه باید بکنند؟ باید روی چه باید کردها مباحثه و مذاکره شود. آیا تورکهای آذربایجان به آن حد از شعور و آگاهی رسیدند که در برابر توسعه طلبی و جنگ طلبی کوردها صف آرایی کنند یا میخواهند تسلیم شوند، کشتار و آواره شوند؟ اگر آذربایجانیها قصد دفاع از خاک و اراضی خود و حفظ شهرها و بخش وسیعی از آذربایجان غربی که ترک نشین هستند چه تاکتیکها و روشهایی را پیش بگیرند؟
به نظر من نباید مسئله و خطر تعرض کورد را ساده بنگریم. کورد برای تورکها اعلام جنگ کردند و ادعای ارضی دارند. بنابر اید تعرض را باید با تعرض و دفاع جواب داد. نیروهای سیاسی آذربایجان و مردم آذربایجان باید بر اساس شرایط جنگی اصول و موارد زیر را عملی سازند:
1- سیاستها و اهداف توسعه طلبانه احزاب کورد افشا و به مردم تورک توضیح داده شود.
2 - سازمان های سیاسی مختلف و قدرتمندآذربایجانی ایجاد شوند.
3 - هر سازمان سیاسی آذربایجانی شاخه نظامی خود را برای دفاع از آذربایجان و مقابله با تعرض کوردها و رژیم فاشیستی ایران ایجاد کند.
4 - به هر شیوه ممکن باید مانع مهاجرت و سکونت مهاجرین کورد به ارومیه شد.
5 - از فروش زمین، باغ، خانه ، فروشگاه و ملک به کوردها بشدت جلوگیری شود
6 - مانع از قرار گرفتن کوردها در پست های کلیدی در ادارات دولتی، بخشهای سیاسی، اقتصادی و نظامی شد.
7 - فعالیتهای سیاسی و فرهنگی کوردها ممنوع شوند
8 - روستاهای کردنشین کوچک و کم خانوار مرکور، ترکور، سومای، برادوست، کناربروژ، شبیران و غیره که در باریکه ای که در طول مرز ایران - ترکیه قرار دارند باید در مدت کوتاهی تخلیه شوند و در شهرهای کردستان سکونت داده شوند. این کار از طریق مانورهای نظامی و خرید زمینها و روستاهای مردم کرد توسط سرمایه داران تورک ممکن است.
9 - ایجاد کار و ایجاد پروژه های مختلف اقتصادی در نوار مرزی ایران - ترکیه جهت ساکن کردن تورکها
10- با هر روش ممکن و مناسب باید مانع تغییر ترکیب جمعیتی آذربایجان شد
دولت فدرال کورد در کردستان عراق ورود مهاجرین و پناهندگان عرب را به کردستان ممنوع کرده و خرید املاک توسط اعراب در کردستان را ممنوع کرده است و اروپاییان برای ممانعت از ورود مهاجرین سیاستهای خشن پیش می گیرند بطوریکه بریتانیا جهت ممانعت از ورود پناهندگان قصد خروج از اتحادیه اروپا رفراندوم برگزار میکند. آذربایجانیها دولت و قدرت ندارند و باید به نیروی خود متکی شوند. از میهن پرستان درون رژیم کمک درخواست شود نه از نوکران رژیم مانند حسنی ها و قاضی پورها