Skip to main content

به آقای یوسف آذربایجان

به آقای یوسف آذربایجان
Anonymous

به آقای یوسف آذربایجان
من همیشه به حق تعیین سرنوشت خلق کرد اعتقاد داشتم ، به نظرم طی یک رفراندوم خلق کرد ایران اعلام کنند که می خواهند کنار ایرانیان باقی بمانند یا اینکه می خواهند جدا بشوند. البته به خاطر وجود تجزیه طلبان پانترک وپان عرب وتحرکات آنها وسهم خواهی آنها واقدامات مخرب آنها برای تجزیه ایران، باید طرح مسئله رفراندوم حق تعیین سرنوشت خلق کرد بسیار با احتیاط وبا سیاست صورت بگیرد وخیال ایرانیان از بابت تجزیه طلبان پانترک وپان عرب آسوده گردد. به همین دلیل بنده حقیر علیرغم میل خود اسم جدایی طلبان کرد را کنار پان ترکها وپان عربها می آوردم.
باری، حق تعیین سرنوشت ملل به استثنای خلق کرد هیچ نسبتی با موقعیت ساکنین ایران ندارد نه ازدیدگاه حقوقی وسازمان ملل ونه از دیدگاه رهایی بخش مارکسیستی، آذربایجان وخوزستان وبلوچستان ومناطق ترکمن نشین بخشی جدایی ناپذیر ولاینفک از ایران هستند وطرح موضوع

استقلال این مناطق از دیدگاه ایرانیان غیرقابل قبول است وجایی برای بحث وگفتگو ندارد. در ضمن احتمال اینکه خلق کرد در رفراندوم آینده به باقی ماندن کنار ایرانیان رای بدهند زیاد است.
در باب فدرالیسم هم عرض کنم که بنده هم چنان با فدرالیسم ارتجاعی قومی به شدت مخالف هستم و آنرا مساوی با نابودی ویوگسلاویزه شدن ایران می دانم، در آینده وپس از سرنگونی آخوندها اگر خلق ایران خواهان برپایی فدرالیسم باشند به طور قطع این فدرالیسم از نوع اداری ومدرن مانند کشور آلمان خواهد بود.