Skip to main content

آذربايجان جنوبـی ، ملـت تورک

آذربايجان جنوبـی ، ملـت تورک
Anonymous

آذربايجان جنوبـی ، ملـت تورک ، زبان اصيل و هويت ملـی آذری نيز از قربانيان پروژه تاسيس کشـور«ايران» هستنـــد. استعمار پيرانگليس با علم کردن رضا ميرپنح ومسلط کردن فاشيسم پارس زمينه را برای اشغال و غارت سرزمين آذربايجان جنوبی فراهـم کـرد. پس از شکست قيام شيخ محمد خيابانی در تابستان ۱۲۹۹هجـری شمسـی فاشيسم جنايت پيشه پارس که از حمايت روسيه و انگليس برخوردار بود جنون و توحش خاص خـود را در آذربايجان به نمايش گذاشت. قابل ذکـر است که استقلال آذربايجان قبل از کودتای رضا ســواد کوهـی اعلام شده بود.
به محض روی کار آمـدن ناسيوناليستهای افراطی پارس سياست تورک زدايی درآذربايجان آغاز شد. با کمک نيروهای انگليس و روسها بر آذربايجان طلاخيز چنگ انداختـــه آنرا تکه تکه کردند تا راحت تر غصب کنند. حکام فاشيسـت پارس چنان کينه توزانه با ملت تورک برخورد کردند که در مراحل اوليه تاسيس کشور قـلابی « ايران » حتی نام

تاريخی آذربايجـان را جاهلانه حذف کردند.
در زمان رضا ميرپنج ولايات تحت سلطه فاشيسـم پارس شماره گذاری شدند و سرزمين آذربايجان را به دو بخش تقسيـم کرده « استان سوم » و « استان چهارم» ناميـدند. بتدريج مناطقی وسيع وبرخی از شهرهای تورک نشين را عجولانه از بدنه آذربايجان جدا کردند تا طرح فاشيستـی و تمدن ستيزانه آسيميلاسيـون را زودتر به اجرا درآورده و ترکيب جمعيتی آذربايجان را راحـت تربه نفع پارس عوض کنند. آموزش به زبان اصيل و غنی تورکی ممنوع اعلام شد و با قلـدری زبان زبان پارسـی را در آذربايجـان هم رسمـی اعـلام کردنـد.
سرزمين طلا خیز آذربايجان جنوبی همانند بلوچستان غربی، کوردستان شرقی، ترکمنستان جنوبی و الاحواز عربی دراشغال فاشيسم تمدن ستيز پارس و ملـت آزاديخواه ترک همچون دهها ميليـون انسان دربـند قرباني توحش و تماميت خواهی شونيست های انسان ستيز حاکم است.
سرمايه های ملی آذربايجان از منابع طبيعی و معادن فلزی و غير فلزی گرفته تا گياهان دارويی آن ديار در چنـگال فاشيستهای تماميت خواه فارس غصب شده انـد.
لازم به ذکر است که بخش وسيعی از سرزمين غنی آذربايجان برنوار تيتانيومی واقع شده است که سرشار از رسوبات و کانسارهای مس، نقره و طلا با درجه خلوص بالا ست. اين نوار از جنوب شرقی اروپا ( مجارستان، رومانی، بلغارستان، یونان ) شروع شده از ترکیه، آذربايجان، پارس و کرمان، بلوچستان و پشتونستــان رد شده از طریق منطقه هیمالیا تـا میانمار، مالزی، اندونزی و گینه نوادامه دارد.
براساس آمار حکومـت ايــران آذربايجان جنوبی ( زنجان، اردبيل، اراک ، آذربايجان شرقـی، بخش شمالی آذربايجان غربی و بخشهايی از استان همـدان ) حدود ۴۷۸ معدن فلزی و غير فلزی شناخته شده دارد که از اين ميان ۹۷ معـــدن غارت شده و متـروکه هستنـد. ۲۰ کانسار طـلا و ۴ معـــدن فعال طـلا در آذربايجـان جنوبی قابل ذکر هستنـد که بوسيله فاشيستهای بی تمدن پارس در حال غارت شدن هستنــد.
اشغالگران پارس معـادن فعـال طلای آذربايجـان را از آن خود کرده شبانه روز غارت می کنند و در عين حال از گسترش فقر در آذربايجان جنوبی، بطرز بيمارگونه ای راضـی هستنـد. طبيعـت زيبای آذربايجان را تخريـب می کننـد تا جيبهـای گشـاد و شماره حسابهای پرنشدنی خود را پرتــــر کننــد.
آذربايجان جنوبـی و آذربايجان شمالی دو بخـش از يک سرزمين تاريخـی هستند که وطن ملت تورک است. در حاليکه آذربايجان شمالی کشوری مستقل و آزاد هست آذربايجان جنوبی در اشغال فاشيسم لجام گسيخته فارس است. فاشيسمی بدور از تمدن که بر ثروتهای ملی آذربايجان چشم دوخته ارزشهای انسانی را فدای منافع گروهی ملت فارس کرده است. با بستن سـد بر رودخانه های آذربايجان درياچه اروميه را خشکانده تا برق شهرهای فارس نشين را تامين کنــــد.
فاشيسم حاکم فارس از مردم تورک، تاريخ کهن آذربايجان، هويت ملی تورک و زبان اصيل تورکی کينه ای عميق دارد. کينه ای که بر توحش، جهــل مطــلق و تماميت خواهی غيـــر انسانی بنا شده اســت.
فاشيستهـای بی لگام فارس منابـع طبيعـی و معـادن آذربايجـان زرخيـز را آشکاراغارت می کننـد. تاريـخ پربار ترکهـا را ناديده گرفتـه شـده يا بوسيله « تاربخ نگاران عقـده ای فارس » تحريف می کننــد. درهشتـاد سال گذشتـه بـرای از بيـن بـردن زبان تورکـی ميلياردهـا دلار خـرج کرده انـد تا مـردم قهـرمان تورک آذری را آسيميلـه کـرده و در نهايت آذربايجان را بخشی از فارسستــــان کنند.
اما ملت مبارز تورک و نوادگان بابـــک، ستارخان، باقرخان و شيخ محمد خيابانی به تاريخ آذربايجان، زبان اصيل تورکـی و هويت ملی خود افتخار کرده بر منافع ملی خود واقف هستنـد و با عزمی راسـخ بـرای آذربايجانی آزاد و مستقـل مبارزه می کننـد.