Skip to main content

به نظرم این مقاله ی منسجمی

به نظرم این مقاله ی منسجمی
Anonymous

به نظرم این مقاله ی منسجمی است که می شود برای بررسی اش تلاش کرد. نکته اینجاست که بی طرفانه بررسی کردن موضوع یک کیفیت ابتدایی در شناخت است اما جمع بندی اصولن به قضاوت و مرزبندی ضروری می انجامد که کیفیتی فراتر است. جدای از این ها در عرصه ی سیاسی خوانش های فرا متنی از مواضع و بیانات، در کنش های سیاسی بسیار مهمند و توانمندی در ترجمان خود را نیاز دارد. شما بدرستی از مصداقی نقل قول کرده اید که: "تلاش کرده ام تا در کنار افشای جنایات رژیم خمینی، زندانی سیاسی و گروه های سیاسی را نیز از عرش به فرش آورم و در میان مردم و در کنار آنها قرار دهم" این جدای از ماموریتش .... او را آشکار می کند. کنار مردم قرار دادن گروههای سیاسی نه تنها گریزی برای کم کردن زهر جمله ی قبلی " از عرش به فرش آوردن" است که دقیقن با تحقیق بیطرفانه ی یک حقیقت نگار متعارض است چرا که یک فرض از پیش تعیین شده را

بر ملا می کند، بلکه این جمله ی وهم برانگیز جدای از هژمونی طلبی و خوی قهر آمیز گوینده اش، از یک سو با تبیین وضعیت فعلی( به زعم او) تمایز و تعارض مبارزین را - که جانمایه ی تمام مبارزات آنها حول خواسته های مردم بوده- از خود مردم تلویحن تلقین کرده و از سویی دیگر می خواهد با چشم انداز انفعال پراکنی در راستای تغییر توازن به نفع استبداد حاکم نقش پیشتازی را لوث کند. چه کسی نمی داند که مبارزان این میهن از دل خود مردم بر خاسته اند و خواسته های آنان را نمایندگی می کنند درست بر خلاف ایشان که ائتلاف شکنان وزارتی را گرد خود دارد.
در کل مصداقی را صاحب ماموریتی از پیش تعیین شده میبینم نه محققی بی طرف و گفته هایش را غبار سازی عوامفریبانه با تکنیک کمی پیچیده تر از همسانانش نه چندان پر مغز می بینم. از آن دشمنانی نیست که با چالش کشیدنهایش غریزه ی مبارزاتی مان را تیز کند بلکه این .... محدوده ی خواصش آنجاست که محک عوامفریبی باشد.