Skip to main content

دولت های هخامنشیان اشکانیان

دولت های هخامنشیان اشکانیان
Anonymous

دولت های هخامنشیان اشکانیان وساسانیان هیچ ربطی به هم نداشتند.بدلایل زیر: 1-هیچگونه باقی مانده از این سه دولت که بتوان آزمایش زنتیکی کرد در دست نیست. 2- زبان این سه دولت هم یکی نبوده فقط هخامنشیان و ساسانیان تحلیلی زبان بودند. اشکانیان سکا ها بودند(که احتمالا ترک های توران بودند) مراجعه شود به لغت نا مه دهخدا.3- اگر این سه دولت آریایی واز یک قوم بودند چرا اسامی (حتی یک اسم) پادشاهان اشکانی و ساسانی با پادشاهان هخامنشی یکی نیست. چه بسا با ید حدس زد که هندو اروپایی ها از مسیر ایران به اروپا رفته اند. چه بسا کسانی از این مهاجرت در ایران مانده باشند ولی زیا د نبودند که دولت تشکیل دهند. ودر بین مردم ایران از بین رفته اند. هخامنشیان از نژاد اسلاو بودند وازاوستیای شمالی به ایران آمده اند این هاهندواروپایی وغیر ایرانی بودند. اگر شما هخامنشیان را ایرانی بدونید باید روس ها و صرب هارادر درجه اول

ایرانی بدونید ودر درجه دوم باید تمام اروپایی ها را ایرانی بدونید. شما فارس ها نه از نظر نژادی ونه ازنظر زبانی ربطی به هخامنشیان ندارید به دلایل زیر: 1- هیچ باقی مانده ای از هخامنشیان در دست نیست که با آزمایش ژنتیکی اثبات کرد که شما فارسها نوادگان کوروش و هخامنشیان هستید. 2- این زبان به اصطلاح فارسی زبان پارسی هخامنشی نیست. بلکه شاخه ای از زبان هندی دری تاجیکی است که توسط غزنویان ازتاجیکستان به ایران کنونی آورده شده است. وزبان مادری شما فارسها فهلوی ساسانی بود که از بین رفته وبا این زبان جای گزین شده است.زبان مادری سعدی و حافظ هم فهلوی بود. بخشی از واژه های زبان هندی با فارسی مشابه یا یکسان است مانند: (هندی:کوش کبر=خوش خبر، اِک=یک، دُ= دو، چار=چهار، پانچ=پنج ، اَت=هشت، دَس=ده، بابو=بابا، ما=مادر،برا=برادر، چا=چای، نان=نان، که حاله=حالت چطوره و....سه پادشاه سلطان محمود غزنوی، نادر شاه افشار و امیر تیمور که ترک بودند و ارتش هر سه ترک بود به هند حمله کرده اند فارسها و این واژه ها توسط این پادشاهان به هندوستان نرفته است. 3- اگر این زبان هندو دری تاجیکی (به اصطلاح فارسی) زبان پارسی هخامنشی باشد به چه علت داریوش در کتیبه بیستون هیچکدام از ماههای 12 گانه فروردین-اردیبهشت ....ننوشته است. ماههای 12 گانه به زبان هخامنشی که داریوش در کتیبه بیستون نوشته از این قرار است: آدکان یسه، تورا-واهارا، ای گارسیس، گرما پادا، بدون اسم، بدون اسم، باغیادیس، ورکزن، اسیادیسه ، آنامکه ، بدون اسم ، وییاکن.4- اگر این زبان هندو دری تاجیکی (به اصطلاح فارسی) زبان پارسی هخامنشی باشد به چه علت آثار این زبان (واژه هایی) در آن مناطقی که هخامنشیان از آنجا به ایران آمده اند موجود نیست. باید گفت که تاریخ هموطنان فارس تا اوایل ساسانیان می تواند باشد.
امااجداد ترکان هزاران سال در بخش های شمالی وشمال غربی وشرقی ایران زندگی می کرده اند. اصل ومنشا ترکان و نام ونشان گرو ههای بزرگ ایشان: چنانکه می دانیم سرزمین خاستگاهی ترکان را اراضی بین کوههای اورال آلتای می داننداز سو ی دیگرسومریان را هم با توجه به قرابت زبانی ایشان با ترکان واشاره صریح تورات بدان منطقه منسوب داشته اند. معهذا چنان که گفته شداز این میان زبان سومری نزدیکی بیشتری با زبان های ترکی و مغولی داردوبعضی کلمات ناب سومری به عینه یا به ریشه در این زبان ها موخود است. سرزمین بومیان سومری زبان از نواهی کردستان وکرمانشاهان شروع شده و به سوی خراسان و آسیای میانه امتداد می یافته است و سومریان در پایان هزاره چهارم پیش از میلاد از این توده جداشده و در امتداد رود دیاله به بین النهرین سرازیر شده اند. (مراجعه شود به مقاله:اوتیان قدیمی ترین ترک زبانان سر زمین آتش روزنامه ایران تایمزمورخه ژانویه 2004). بودن اسم اورومیه (شهر آب) واورشلیم و اورقلی (پایتخت) ترکان اویقوردر چین موید این نظر است که سومریان واژه اور به معنی شهر را از این مناطق به بین النهرین برده اند. لازم به تذکر است که . آذربایجان از زمان های دور ترک زبان بودند وبعد ها سلجوقیان به آن ها اضافه شدند چون آنها دامدار بودند و دنبال چرا گاه بودند. (بقیه در قسمت 3)