Skip to main content

جناب کرمی عزیز،

جناب کرمی عزیز،
Anonymous

جناب کرمی عزیز،
1- واژۀ آریا به تحقیق محققان از زبان اوگاریتی که از شاخۀ شمال غربی زبان های سامی بوده به زبان های دیگر راه یافته است. هخامنشیان نیز آن را از اوگاریت ها گرفته اند. در زبان اوگاریتی این واژه معنای نژادی نداشته، معنای نژادی را در نیمۀ دوم قرن نوزدهم به این واژه داده اند و کتیبه ها را بر آن پایه ترجمه و تفسیر کرده اند. امروز جوانان ایرانی به این بحث ها می خندند.
2- شما کمی جنگ های پادشاهان ساسانی را

با رومیان بخوانید تا ببینید چگونه ساسانیان وقتی به شهرهای آسیای صغیر دست می یافتند، شهرها را ویران می کردند و مردمانش را کشتار و اسیر می کردند. شهر رقه را که به آن کالینیکوس می گفتند، قباد اول ویران کرد. انوشیروان شهر حلب را آتش زد. کورش هخامنشی شهر اُپیس را پیش از تسخیر بابل با خاک یکسان کرد و مردمش را از دم تیغ گذراند. این ها در تاریخ ها آمده است. این تاریخ گزینشی که به من و شما آموخته اند، اعتباری ندارد.
3- علی خامنه ای از طرف پدر تفرشی است و از طرف مادر، اصفهانی. سیدحسین تفرشی، پدر بزرگ علی خامنه ای به خامنه رفت. پدر علی در خامنه زاده شد و سید محمد حسینی تفرشی خامنه ای نامیده می‌شد. در زمان رضا شاه که شناسنامه می دادند، نام خامنه ای را به نام خانوادگی پدر علی خامنه ای افزودند. او سپس به مشهد رفت و در آنجا مقیم شد و در همانجا ازدواج کرد و علی خامنه ای در مشهد زاده شد. مادر خامنه ای دختر آیت الله سیدهاشم نجف آبادی میردامادی است.
4- به مسائل اساسی تر بپردازید. این گونه بحث ها فایده ای ندارد. از بحث آریایی و آریایی‌گری بیایید بیرون. جواد طباطبایی که اهل تبریز است و مرد خوش سیمایی است و از نویسندگان مطرح امروز، معتقد است که آریایی های اصیل آذربایجانی‌ها هستند. الله اعلم! حیف از او که در دام چنین بحثی افتاده است. حالا شما به او بگویید شما گرگ زاده اید. بی گمان به شما خواهد گفت عکس خودتان را بگذارید در کنار عکس من تا دیگران قضاوت کنند. این بحث در اوایل قرن بیستم در ایران مطرح شد و عده ای بی جهت به نبال آن راه افتادند. لابد به گوگوش و بهروز وثوقی و داریوش اقبالی هم که آذربایجانی اند و ایرانی ها دوستشان دارند، خواهید گفت «گرگ زاده». خوب نیست!