Skip to main content

کاربر گرامی،... ایوبی....به

کاربر گرامی،... ایوبی....به
ناصر کرمی

کاربر گرامی،... ایوبی....به میان آمدن گرگ در رابطه با مردم تُرک تبار بر گرفته از ادبیّات تاریخی و سیاسی و در حوزهء تُرک شناسی (تُرکولوگی) خود مردمان گذشته و امروز تُرک تبار است. پرچم کنونی کشور ترکیه آن رنگ قرمز و حلال ماه بیانگر عینی داستان گرگ است.
1- داستان بر این قرار است که مردمان تُرک در یک جنگی (که شاید با ایرانیان، یا رومیان، و یا یونانی ها بوده است) شکست سختی میخورند و آنقدر سربازان تُرک کشته میشوند که سیل خون سراسر میدان جنگ را فرا میگیرد، از قضا شبی مهتابی گُرگی (حتمأ خاکستری) از راه میرسد و می بیند که فقط یک سرباز از لشکر تُرک تباران زنده مانده ولی زخمی است.

این گرگ آن سرباز زخمی را با خود حمل میکند و به کوهستانی میبرد و او را تیمار و پرستاری میکند، گویند که از همخوابی آن گرگ و آن سرباز جان سالم بدر برده، تبار و نژاد تُرک از نابود شدن نجات پیدا میکند و نسلهای بعدی شکل میگیرند
حال پرچم سرخ رنگ با آن حلال ماه ترکیه یادآور همان شب مهتابی است که حلال ماه بر دریای خون سربازان تُرک نقش بسته است. این سمبل در وسط پرچم جمهوری آذربایجان هم هست. این موضوع اگر افسانه و داستان بوده است، امّا در گذشته و امروز در قرن 21 برای مردم تُرک به یک واقعیّت تاریخی حقیقی و حقوقی تبدیل گشته، تا آنجا که در پرچم رسمی این مردمان وجود دارد، و در محافل و مجالس با نشان دادن انگشتان دست خود را در جایگاه گرگ به دیگر مردمان نشان میدهند و معرفی میکنند.
بنا بر این من آدمی نیستم که بدون جهت به کسی وصله ای نادرست بچسپانم و یا به کسی توهین کنم. شما بجای اینکه مرا مورد ملامت و مخاطب قرار دهید، خود مردمان تُرک تبار را مورد پرسش قرار دهید که جریان این گرگ و پیوند دادن نژاد تُرکی با گرگها چه میباشد.
2- بحث در مورد واژهء آریا طولانی است، از سانسکریت، هند و اروپایی گرفته شده است. بله مفهوم نژادی نداشته و ندارد آریا به معنی" نجیب با وفا و با منش"، تعریف میشود که شاخص های فرهنگی و جامعه شناسی است. این واژه زمانی شکل گرفته است که دوشاخه مردمان هند و اروپایی (ایرانی ها و هندیها) در کنار هم و در همسایگی هم بوده اند. واژه اریا در قرن نوزده سیاسی شد، امّا مطرح شدن آن در اروپا از قرن 17 یعنی در عصر روشنگری است، که دوباره ایران به صحنهء جهانی دوباره باز گشت.
اتفاقأ در همان قرن 17 روشنفکران و فیلسوفان آلمانی و فرانسوی بر روی آریا بودن خالص دعوا داشتند، و هر کدام سعی داشتند و حتّی در گیری روشنفکری داشتند که میزان وابستگی خود را به ایرانیان به فرهنگ و ادبیّات و به جهان بینی ایرانیان بیشتر و نزدیکتر نشان دهند.
3- اگر مردم آذری ( آذر گشسب، آذربد، نگهدارنده و پاسدار آتش و آتشکده) ساکن امروز ناحیّهء آذربایجان از بازماندگان همان مردمان ایرانی تبار آذرابادیگان باستانی و یا به عبارتی از خانوادهء مردمان کُرد امروز باشند، بله صد در صد متعلق به همان فرهنگ و منش آریایی بوده و هستند.
4 – معمولأ گرگها تا زمانیکه دهان و دندان باز نکرده اند و آن چهرهء خشونتگر خود را نشان نداده اند، و تا زمانیکه از خود فرهنگ و منش و روابط بین گروهی و با دیگر گروهها را از خود بروز نداده اند، خوش تیپ و خوش سیما میباشند.
یکی از تفاوتهای فرهنگی مردمان تُرک با سایر مردمان دیگر همین است که مردم تُرک تبار بطور ظاهری و سطحی و قشری به مسائل نگاه و برداشت دارند، و به عمق مسائل نمی پردازند. بر اساس همین فرهنگ روبنایی و ظاهری است، که فکر میکنند با رنگ و آب نقاشی و بازی کردن و چند دیاگرام کودکانه میتوانند ژنتیک و کروموزوم و تاریخ کشور و ملّتی را تغییر دهند.
ایران دوستی جواد طباطبایی ها تا زمانی پایدار است که منافع قومی تُرک تباری تأمین شود، و آذربایجان سر گربه نشان ایران باشد، امثال ایشان ایران دوست میشوند تا آذربایجان را بالا برند، محمّد امینی هم همین طور است، اصلا احمد کسروی هم اهداف و فرهنگ را داشت.
چه خوب است که امثال جواد طباطبایی ها نقاب از چهره بردارند و واقعیتّها را آنطور که هست بازتاب دهند.
در صورت داشتن وقت به سئوالات دیگر شما پاسخ خاهم داد.