Skip to main content

به کاربر… گرامی.... ایوبی

به کاربر… گرامی.... ایوبی
ناصر کرمی

به کاربر… گرامی.... ایوبی....از نوع نگارش تاریخی و روش پرداختن به موضوعات گمان کنم که اکنون شما را می شناسم. بهر حال بطور کوتاه>
1- مورد مردم تُرک تبار و گرگ به زمانهای بسیار و قبل از میلاد است که نژاد مردمانی که امروز "تُرک" نامیده میشوند در جغرافیای غربی چین بسر می بردند. این اطلاعات هم از ادبیّات چینی برداشت و استخراج شده است. در اسطوره شناسی (میتولوگی) مردمان تُرک "گرگ ماده بنام آسِنا) Wölfin Asena جایگاه خاص قهرمانی و افسانه ای دارد. چرا که این گرگ ماده نجات دهندهء نژاد تُرک محسوب میشود.
2- پرچم سرخ رنگ و هلال ماه ترکیه و مردمان دیگر تُرک هم با این داستان اسطورهای پیوند مستقیم دارد، و نقطهء عطف و پایان دهندهء این تراگودی خونبار تاریخ تُرک تباری است.

- در آغاز رنگ این پرچم فقط قرمز رنگ خون بوده است، از قرن شانزده هلال ماه در آن قرار میگیرد، از آن به بعد ستاره که نشانهء امپراطوری رُم شرقی بوده است در آن نشانده میشود.
4- برخلاف نوشتار شما، این پرچم را آلپ ارسلان معمول نکرد بلکه آنرا به سلطان مراد دوّم در سال 1448 میلادی نسبت میدهند و در سال 1071 میلادی نبوده و نیست، وانگهی در جنگ مورد نظر در ملازگرد نبود بلکه در Amselfeld (Kosovo بوده است. لطفأ از این واژگون نگاری خود دست بردارید.
5 – بخش بسیاری از مطالبی را که من اینجا مطرح کرده و میکنم، جزءِ ترمهای درسی و دانشگاهی رشتهء آرشیتکت در آلمان است که بطور ناخواسته و یا هدفمند به آنها برخورد کرده ام. و یا دسترسی به این مطالب در حوزهء ادبیّاتی و زندگی روز مره و شغلی هر آرشیتکت است. بویژه اگر این افراد از شرق باشند و دغدغه های وابستگی به این سرزمین ها را هم داشته باشند.
تنها کتابهایی که از سوی همکاران و دوستان آلمانی به عنوان هدیه دریافت کرده ام که همه با آرشیتکت و شرق شناسی سر کار دارد، خود منبع اطلاعاتی بزرگی است
6- رشته های تاریخی و ساختمانی و هنری و آثار باستانی مردمان یونانی و رومی عضو رشته های زیر بنایی رشتهء آرشیتکت در آلمان و در اروپا و در جهان است، که آنتیک شناسی و باستان شناسی جهان شرق از همین منابع است و ما آنها را یاد گرفته ایم، در ترکیه امروز بجز تاریخ و آثار معماری و باستان شناسی مردمان یونانی و رومی و ایرانی و دیگر مردمان آثاری از مردمان تُرک وجود ندارد.
7- اگر من به عنوان مهندس آرشیتکت اجازه ندارم به این مسائل بپردازم، پس شما اجازه دارید که با داستانسرای دوران فئودالیته بدون پشتوانه و شفاهی بدون کمک گیری از تاریخ و باستان شناسی و آرشیتکت مدرن بر منبر بروید ؟ و سیاه گوسفندان و سفید گوسفندان تُرک تبار را بیناد گذار هویّت ایرانی بنامید ؟ و در روستاها با آویزان کردن پرده برای گروهی نا آگاه روضه خوانی کیند ؟
شما هر تاریخدانی که باشید تا کار و گفتار و نوشتار شما را ما تأیید نکنیم و مهر نزنیم فاقد اعتبار است. تاریخ نگاری و تاریخ پردازی شما ها به تحلیل و تجزیه جهان امروز از دیدگاه و از جایگاه و پایگاه آخوند های حوزه ای قم و مشهد است. تاریخ نگاری پا در هوای شما دیگر توان حیات را ندارد
8- دوباره رگ قاجار گری و تُرک تباری شما گل کرد و شکوفه داد و نشان شیر و خورشید را به تُرک تباران نسبت دادید، یکبار هم که شده خود را در آیینه ببینید، و با خود رُک و راست باشید از ماها دیگر سن و سالی گذشته است
9 – از اینکه اگر من گاهی اوقات در نوشتار تندروی کرده ام از خوانندگان درستکار و دنبال حقیقت پوزش میخواهم، امّا باید گفت حقیقت گویی در جهان شرق و سوّمی پیوسته جرم بوده است. چکار باید کرد، من فردی هستم با دیدگاه راسیونالیست و پرفِکتسونیست، و با تحمل هر اتهام و توهینی بر این دیدگاه خواهم ماند.