Skip to main content

من با محتوای بحث "منفردین چپ

من با محتوای بحث "منفردین چپ
Anonymous

من با محتوای بحث "منفردین چپ" موافقم . اما به نظرم اکنون صحبت از "چپ ایران" نادرست است. چپ ایران موضوعی تمام شده است. همه چیز در ایران تجزیه شده است. من این اشکال را چنین اصلاح میکنم. اگر از چپ میکنیم میکنیم باید مشخص کنیم چپ کدام منطقه؟ چپ کردستان؟ چپ آذربایجان؟ چپ عربستان یا بلوچستان؟
چپ هر منطقه سازمان و تشکیلات خود را دارد. در 30 35 سال گذشته چریک فدایی، حزب توده و حزب کمونیست ایران یا کارگری نتوانستند، نمی توانند و نخواهند توانست مثل دو سال اول انقلاب اسلامی 10 نفر در آذربایجان، کردستان، بلوچستان و احواز به تشکیلاتهای خودشان جذب کنند. چون در ذهنیت انسانها ایران به مناطق ملی و اتنیکی تقسیم شده است. تشکلات سراسری فارس نمی خواهند به این واقعیت تسلیم شوند ، قبول کنند و آنرا اقرار کنند. آنها دوست دارند تغییرات را نبینند و همه چیز را مثل

سالهای 1358 - 1360 تعریف کنند. نه خیر، همه چیز تغییر کرده است اکنون هیچ کوردی یا ترکی یا عربی به احزاب فارس به اصطلاح " احزاب سراسری" ملحق نمی شود و بر عکس هیچ فارسی به احزاب چپ یا راست کردستانی، آذربایجانی و عربی و بلوچی و ترکمنی ملحق و عضو نمی شود.
بنا بر این منفرد چپ فارس یا کورد و ترک و غیره نمی توانند در جنبشی واحد همکاری، وحدت، ائتلاف یا کار و فعالیت کنند. چون موضوع کار واحدی ندارند. آنها هدف و سیاست واحدی ندارند.
جریانات چپ و راست به حاکمیت و برتری ملت فارس در ایران چسبیده اند و بر طبل شوونیسم فارس مبکوبند و حقوق ملل دیگر را لگد مال میکنند. این مسئله تمامی جنبشهای اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. این موضوع نه تنها جنبش چپ و منفردین جنبش چپ بلکه در رابطه با جنبش کارگری، جنبش زنان و فعالین منفرد یا متشکل هر جنبشی صادق است. وقتی از فعالین منفرد یا متشکل جنبش حرف میزنیم باید مشخص کنیم که از فعالین جنبش کارگری فازستان یا جنبش زنان آذربایجان یا
جنبش....... سخن میرود.