Skip to main content

کاربری با آیدی اردبیلی در

کاربری با آیدی اردبیلی در
Anonymous

کاربری با آیدی اردبیلی در کامنت خود آورده است که کلمه های "امید" و "تن" و"خوش" و "درست" ترکی هستند!! نمیدانم اینهارا از روی شوخی میگوید یا جدی. ولی اگر جدی میگوید ضمن ابراز تاسف صمیمانه برای او از وی میپرسم این نکته را از طریق تخیل شخصی"کشف" کرده! یا برای ادعایش منبع و سندی دارد. لطفا منبع خودرا ذکر کنید. در واژه نامه های دهخدا، معین، عمید همه جا این کلمات فارسی شناخته شده اند. حتی ریشه آنها در پارسی باستان هم روشن است. برای مثال "امید" در زبان پهلوی "اومت" بوده که در فارسی دری به شکل "امید" درآمده است. جناب اردبیلی زبانشناسی علمی است که ابراز نظر درآن نیاز به درس خواندن و تخصص دارد و نمیتوان همینطوری از روی توهم نظر صادر کرد.
درضمن درهمین کامنت کوتاه خود نشان دادید که سواد فارسی اندکی دارید و با این وجود درباره زبان شیرین فارسی نظرهای حیرت آور میدهید. مثلا این جمله که نوشته اید:

"همه زبانها برای مردم خودش زیبا و شیرین است" علط است. درستش میشود: " هر زبانی برای مردم خودش زیبا و شیرین است" یا: "همه زبانها برای مردم خودشان زیبا و شیرین هستند". شما که درحد یک دانش آموزدبستانی هم به زبان فارسی تسلط ندارید چگونه درباره این زبان نظرهای چالش انگیز صادر میکنید و برای واژه های فارسی هویت ترکی میتراشید؟ بهتر است قبل از نظریه صادرکردن به مطالعه پردازید و یادگیری را از گوش دادن به همین سخنرانی خانم دکتر آموزگار شروع نمایید. موفق باشید!