Skip to main content

به راستی که جعل و واژگونه

به راستی که جعل و واژگونه
ناصر کرمی

به راستی که جعل و واژگونه نگاری مسائل از تاریخی گرفته تا سیاست یکی از هنرهای بارز قشر به اصطلاح روشنفکر و قلم بدست جوامع تُرک تباری است. آقای محمّد ارسی هم یکی از این گونه قلم بدستها میباشد. سالهاست نوشته های احساسی فاقد واقعیّت گرایی ایشان را دنبال میکنم.
گردش و چرخشی که در سیاست خارجی حکومت اسلامگرای ترکیه رخ داد یک شکست مفتضحانه و در ماندگی در همهء عرصه ها بوده است. منافع تُرک تباری هیچگاه بر پایهء صلح و آشتی و بر اساس اندیشه گری و خردگرایی نبوده و نیست، بلکه پیوسته بر مبنای جنگ و خون و خون ریزی، و آفرینش بحران، و خدمتگزاری به سرمایه داری اروپا و آمریکا بوده است.

منافع کشور و حکومتهای ترکیه که اگر لازم باشد یک و نیم میلیون ارمنی را پاک سازی میکند، و 6 ملّت دیگر را در ترکیه نابود و خانه بودش میکند و نیم قرن است که ارتش ترکیه جنگی نا برابر را بر علیه مردمان کُرد، این صاحبان اصلی ترکیه امروز به راه انداخته و 50 هزار نفر را کشتار کرده است، این را صلح طلبی و اندیشه گری و سیاست ورزی مینامند،
اگر جوامع و حکومتهای تُرک تباری از فهم بالای سیاسی و آشتی طلبی بر خوردارند، و از منافع ملّی ترکیه به شیوهء قانونمند ودمکراتیک شناخت دارند، چرا موضوع حساس مردم کُرد ساکن ترکیه را نزدیک به 50 سال حلّ نمیکنند ؟
مگر درگیری ارتش ترکیه با مبارزان کُرد سالانه 12% از درآمد سرانهء کشور ترکیه را بخود اختصاص نمیدهند، که بطور یقین این روزها درصدی بالاتر خواهد بود. و میرود که یکپارچگی و تمامیّت ارضی و ساختار شکنی را در ترکیه شامل شود و ورود ترکیه به اتحادیّهء اروپا را سد کرده و میکند !

مگر مسئلهء مردم کُرد موضوع و بحران اصلی حکومتها و مردم ترکیه در گذشته و امروز و فردا در عرصهء جهانی نبوده و نیست، اگر حکومتهای ترکیه از فهم سیاسی برخوردارند چرا آنرا به روش دمکراتیک و آشتی پذیری حلّ نمیکنند ؟ چون ارتش هنوز قادر هست جنبش مردم کُرد را درهم بشکند، امّا روزی خواهد رسید که حکومت و مردم ترکیه در مقابل مردم کُرد زانو بزنند، مانند در مقابل روسیه و اسرائیل و در عرصه های دیگر.
اگر حکومتها ومردم ترکیه از فهم بالای سیاسی و آشتی پذیری برخوردارند، چرا اوّل در ایجاد سپاه اسلام داعش نقش اساسی را داشتند و در کمک رسانی و پشتیبانی همه جانبه از آن کوتاهی نکردند، ولی امروز در فرودگاه و شهرهای بزرگ ترکیه به بمب گذاری مشغولند، که این نابسامانی و آنارشیسم امنیّت در ترکیه را بسیار متزلزل کرده و اقتصاد توریستی این کشور را فلج کرده است،

حکومت عدالت و توسعهء اسلامگرای ترکیه یک مافیای اقتصادی، دزدی و چپاول و خونریزی است که به تقلید از مافیای دینی و اقتصادی ولایت فقیه علی خامنه ای ساخته شده است، حکومت اسلامگرای ترکیه و نظام ولایت فقیه علی خامنه ای در جهت منافع تُرک تباری است و قلم بدستانی مانند محمد ارسی پرچم دار و عناصر تبلیغاتی این حکومتهای مافیایی تُرک گرا هستند،
اگر خود محمد ارسی هم از شناخت و نیک فکری برخوردار بودند، حکومتی مانند جمهوری اسلامی را به صلح و اشتی با اسرائیل تشویق نمیکردند.
شکست و پابوسی حکومت ترکیه را پیروزی و سمبل قرار دادن شایستهء جامعهء تُرک تباری است، جامعهء تُرک تباری هم کسانی را به عنوان روشنفکر و پیشوا می پذیرد که هنر واژگونه نگاری و جعل و دروغ مسائل از سوی آنها عظیم تر و نجومی تر باشد.
جالب این است که محمد ارسی روش این چنین واژگونه نگاری و جعل دروغ تُرک تباری را به رُخ ایرانیان میکشد و از جامعهء ایرانی سفارش میکند که دنباله رو این فرهنگ واژگونه نگاری تُرک تباری شوند و آنرا چراغ راه آیندهء خود قرار دهند.