Skip to main content

وقتی خوزستان را الاحواز می

وقتی خوزستان را الاحواز می
Anonymous

وقتی خوزستان را الاحواز می نویسی و گرگان و دشت را تورکمنستان می نامی معلوم است که شمشیر را از رو بسته ای و تصمیمت را برای دشمنی با ایران قطعی کرده ای پس ما هم تعارف را گنار گذاشته پته این به اصطلاح اصیل ترین قوم ایران را روی آب می ریزیم.
نویسنده می گوید ایرانیان تاریخ اسطوره ای برای خود درست کرده اند که تحقیقات تازه جعلی بودن آنها را روز به روز مشخص تر میشود خوب برادرجان شما هم برای اینکه هویتی برای خود دست و پا کنید به شاخه ای از همین تاریخ آویزان شده اید و با مصادره ماد و نوروز و زرتشت می خواهید برای خود تاریخ سازی کنید! ما جعلی باشیم تاریخ و فرهنگ ربوده شده شما از ایران هم که باد هوا میشود.
از سر بی تاریخی خود را به ایران می چسبانیداما از سر طمع کاری و فرهنگ قبیله ای عشیره ایِ ماقبل شهرنشینی بدنبال جدا کردن گوشه ای از ایران هستید. کرد و بلوچ که تنها در زمان صفویه و قاجار نامشان در

پیدا میشوند چگونه با فارس و ایرانی تاریخ مشترک می توانند داشته باشند؟! کرد و بلوچ تنها از نظر زبانی با فارسی رابطه دارند و آنهم بخاطر تحت تاثیر قرار گرفتن زبانشان از فارسی هنگام ورود به جغرافیای ایران است وگرنه بلوچی بیشتر به هندی و پنجابی شبیه است تا فارسی. آنچه کردی نامیده میشود لهجه ای شفاهی از زبان ایران قدیم است که کتابت نداشته برعکس فارسی که یک لهجه کتابی دارد و یک لهجه شفاهی. کرد تا زمان صفویه به ایلات وعشایر و چوپانها و مردمان ساده لوح و کسانیکه بدور از شهرها می زیستند گفته میشد و معنای قومی نداشت. جمعیتی که امروز اصطلاحا کرد نامیده میشود منشا قومی و زبانی و خواستگاه گوناگونی دارند. برخی ایرانیان بومی بوده اند که هنگام مهاجرت ایرانیان از عراق و غرب ترکیه به خراسان در زمان شکست ساسانیان در منطقه عراق باقی ماندند، بخش زیادی از آنها تا پیش از صفویه عربهای مهاجر یمن به عراق بودند که ایرانی زبان شدند که در بسیاری از کتب به نام قبایل عربی آنها اشاره شده، برخی ریشه یهودی دارند کما اینکه دانشمندان اسراییلی در این زمینه تحقیقات زیادی کرده و کردها و افغانها و بلوچها را از قبایل گمشده بنی اسراییل می دانند. برخی کردها بازمانده قبایلی هستند که با نادرشاه در حمله به هند همکاری کردند و بعد از بازگشت نادر با او به ایران آمدند و در نواحی مرز عثمانی ساکن شدند و حتی حکومت منطقه کردستان فعلی را مدتی دردست داشتند. شباهت در ظاهر و لباس و قیافه بین کرد و بلوچ وافغان مشخص است: شلوارهای گشاد پرچین، دماغ عقابی، چشمهای گود و با عرض معذرت قتل و کشتار به راحتی.
مقایسه ایران با شوروی سابق اشتباه است. ایران کشور وسیعی بوده که در طول هزاره گذشته بخاطر از دست دادن حکومت ملی مورد تهاجم گروه های قومی مختلف از جمله ترک و کرد و بلوچ و عرب قرار گرفته و هر یک گوشه ای ساکن شده اند. در حالیکه روسیه 500 سال پیش در اطراف مسکو و کیف شکل گرفت و کم کم به اطراف گسترش یافت و سرزمینهای ملل دیگر را اشغال کردند. قفقاز را هم را در زمان قاجار اشغال کردند و بعد از فروپاشی ملتهای مختلف حاکمیت خود را بر سرزمینشان بازیافتند در حالیکه مثلا عراق در زمان ساسانیان، ایرانی و فارس زبان بودند و فارسی دری یا درباری زبان دربار تیسفون بود. عربها در زمان عمر به آنجا حمله کردند . کردها در زمان صفویه در کوهستانهای شمال عراق سر و کله شان پیدا شد با سطح فرهنگ بسیار پایین که الفاظ توهین آمیزی در بسیاری از کتب تاریخی درباره آنها بکار رفته است. حتی ترکیه تا زمان عثمانی اکثرا فارسی زبان بودند که در زمان عثمانی و آتاتورک یا کشتار شدند یا به همراه مسیحیان به بلکان تبعید شدند. پیش از زبان ترکی روزنامه فارسی در استانبول منتشر میشد!
هجوم کارگران کرد به شهرهای تاریخی ایران بیشتر از آنکه نشان ظلم باشد نشان از روحیه محبت و همدلی ایرانیان دارد. جایی که امروز کردستان نامیده میشود کی در طول تاریخ دارای رونق اقتصادی و صنعتی و کشاورزی بوده است که الان به آنها ظلم میشود؟ آن کوهستان بن بست در طول تاریخ هم رونقی نداشته. آنجا مناطق دور از دسترسی بوده که فقط به درد پنهان شدن افرادی سرکش و تمدن گریز و بعضا دزد و راهزن می خورده مثل الان کوهستان قندیل
نفت تنها در 50 سال اخیر به یک منبع جدی درامد برای دولتها تبدیل شده قبل از آن پیشرفت و رونق هر منطقه به همت و زحمتکشی مردم بستگی داشته. مردم کرمان و یزد وسط کویر از صدها سال پیش با دست خالی تنها با یک تیشه صدها حلقه چاه در عمق ده ها متری زمین حفر می کردند و با اتصال آنها به هم قنات درست می کردند و آب را از کیلومترها به شهر می آوردند و با همان آب اندک کشاورزی و باغ پسته و صنعت و قالی بافی و ترمه و حریر و باقلوا و پشمک تولید می کنند.درحالیکه درکردستان که از هر گوشه آن رودی جاری چه؟