Skip to main content

آقای صوفی زاده

آقای صوفی زاده
Anonymous

آقای صوفی زاده



آنچه که شما به عنوان مسائل تاریخی‌ به آن پرداخت اید، حتا اگر حقیقت باشند، در هر حال گذشتهِ این منطقه را میتواند ترسیم کند. آیندهِ این منطقه را در این جملهِ خود که ؛ آذربایجانِ غربی جز یی از کوردستان است"، ترسیم کرده اید.
به عنوان یک آذری و یک دوست به شما میگویم که اگر برای آینده چنین هدفی‌ را در صدرِ برنامه‌های سیاسی و نظامی خود قرار داده اید، باید بگویم، وای بر حال فرزندان ما و فرزندان شما. و خوشا به حال دشمنان این دو ملّتِ مظلوم!

خواهشی که از شما دارم این است که لطفا دلایل و فاکت‌های علمی‌ و تاریخی‌ خود ارائه دهید که ما هم به فهمیم که شما بر اساس کدام دلیل و مدرک از ما اهالیِ غرب-ِ آذربایجان می‌طلبید سرزمین‌ها و شهر‌های تاریخی‌ خودمان و سرنوشت میلیونها نفر از اهالی خودمان را به دست و به امید رهبران کرد بسپاریم؟ لطفا بگویید که چرا چنین انتظاری از ما دارید؟ برای قدر دانی‌ از پیشه وری و فدا ئیان آذربایجان که اولین دولت کورد را با نام "منطقهِ خود مختار کردستانِ آذربایجان" بنا نهادند؟! به خاطر قدر دانی‌ از آذربایجانی های ِ این منطقه که صد‌ها و صد‌ها هزار نفر از کورد‌های عراقی‌ را -که بی‌ پناه و بیگناه زیر بمب‌های شیمیایی و غیر شیمیایی صدام حسین بودند، در این شهر‌ها پناه دادند؟!!


آقای صوفی زاده
به نظر من، عاملی که سبب میشود که در شما و در بسیاری از روشنفکر آن کورد این تصور غلط که ؛ آذربایجانِ غربی جزیی از کوردستان است" به وجود بی‌آید این است که در میان نماینده گان منتخب این شهر ها، در کنار نماینده آذربایجانی گاهی یک یا چند نمایندهِ کورد نیز انتخاب میشوند. ولی‌ شما باید در نظر بگیرید که در این صورت، تعدادِ نامزد‌های آذربایجانی گاهی ۱۰ تا ۱۵ برابرِ نامزد‌های کورد می‌باشد. واگر نه‌‌ همان طور که در انتخابات گذشته آشکار شد کورد‌ها در شهر‌های اورمیه ، سلماس ، خوی ماکو ... یک اقلیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی را تشکیل میدهند. علا رغم اینکه در ۲۰- ۳۰ سال گذشته صد‌ها هزار نفر کورد از عراق و از کردستان ایران به این شهر‌ها سرازیر شده اند.

به نظر من، تنها راه حل این مشکل، احترام گذاشتن به رای سید پیشه وری قاضی محمد می‌باشد. وگر نه، وگرنه .....دشمنان به حال ما خواهند گریست....

در خاتمه دوباره از شما خواهش می‌کنم، که دلایل ، آمار فاکت‌ها و استدلال‌های خودتان را مبنی برای کردستان بودن آذربایجان غربی ارائه دهید.