Skip to main content

آریایی بودن تبار ایرانیان بر

آریایی بودن تبار ایرانیان بر
Anonymous

آریایی بودن تبار ایرانیان بر پایه پژوهش های ژنتیکی موسسات مکس پلانک و تیم دانشگاه استنفورد
نزدیکی ژنتیکی ایرانیان با مردم یونان و ایتالیا بیشتر از دیگر ملل جهان
ساده انگارانی که گزارش ویدئویی بی بی سی فارسی را باور کرده بودند ، چند بار بخوانند .
موسسه مکس پلانک (Max Planck Society ) ، یکی از معتبر ترین موسسات پژوهشی در دانش ژنتیک ، در نوامبر سال 2002 مقاله ای را بر مبنای پژوهش های ژنتیکی ارائه کرد . پژوهش های ژنتیکی پیرامون میزان خویشاوندی و شباهت ژنتیکی 26 گروه جمعیتی در جهان که با بررسی بر روی 10000 نمونه واجد شرایط از 26 ملیت مختلف در 1994 و به سرپرستی پروفسور لوئیجی اسفورزا (Sforza) از دانشگاه استنفورد بدست آمد و داده های ارزشمندی را درباره شباهت ژنتیکی ایرانیان با دیگر ملل جهان نمایش می دهد . لینک و عنوان مقاله در پایان پست.دو گراف که در تصویر مشخص شده است ،

از دستاورد های این پژوهش ها هست . در این گراف ها از معیاری بنام کین شیپ (Kinship) یا خویشاوندی برای نشان دادن میزان شباهت یا اختلاف ژنتیکی کشور ها بهره برده اند . نتایج ژنتیکی که پس از آنالیز بعنوان دیتا در این محاسبات پیچیده ریاضی استفاده شده و بر مبنای ضریب خویشاوندی ، میزان تغییرات فاصله ژنتیکی یا واریانس آن ، اندازه شباهت یا اختلاف تباری ملت ها را نشان میدهد .
برابر گراف عددی بالا ، نزدیک ترین گروه به ایرانیان ، یونانیان هستند با 0.0070 اختلاف و پس از ایشان بترتیب مردم ایتالیا با 0.0133 و مردمان هند با 0.0152 و مردمان خاور نزدیک با 0.0154 و دانمارکی ها با 0.0179 و انگلیسی ها با 0.0197 اختلاف ، قرار دارند . همینطور میزان خویشاوندی ایرانیان با ترک تباران (با نام N.Turkic در هر دو گراف) 0.0821 است که اختلاف زیادی را نشان می دهد . توجه داشته باشید که ترک تباران در این گراف ، مردم ترک زبان و ایرانی تبار آذربایجان یا ترک زبانان یونانی-چرچس تبار آناتولی نیستند . بلکه دسته های ترک تباران زرد پوست و چشم بادامی آسیای میانه چون قزاقستانی ها و قرقیزستانی ها و ... و ترکان اویغور چین و ترکان ختنی در غرب مغولستان هستند که همین داده های علمی و پژوهشی خود نشان دهنده نبود هویت و تبار ترک در میان ترک زبانان غربی چون آذربایجانی ها و اهالی ترکیه امروزی هست .
در این گراف ترک تباران و مغولان و اسکیمو ها و سرخپوستان آمریکا و ژاپنی ها و کره ای ها و ... بیشترین نزدیکی ژنتیکی را نشان داده و در یک دسته گروهی قرار گرفته اند که در هر دو گراف مشهود هست .
نکته قابل توجه اینکه برابر این پژوهش ها و آنچه در گراف ها آمده است ، مصری ها و آفریقایی تبارها و عرب های شبه جزیره عربستان (Nilo-saharan ) با داشتن میزان بالای نزدیکی ژنتیکی ، در یک گروه قرار گرفته اند .
نکته دیگر درباره ایرانیان ، این هست که نزدیکی ایرانیان به یونانی ها و ایتالیایی ها و حتی هندی ها بیشتر از مردم خاورمیانه و میان رودان هست که در هر دو گراف مشخص می باشد .
اینکه چرا این نتایج را اثبات آریایی بودن تبار مردم ایران زمین باید دانست ، آنهم برخلاف آگهی های رسانه های دروغ پردازی چون بی بی سی فارسی ، در دو نکته هست که در پست های آینده به آنها دقیق تر پرداخته خواهد شد .
فشرده اینکه : هم یونانی ها و هم ایتالیایی ها از دوران پیش از تاریخ گویشوران زبان های هندواروپایی بودند و هستند . درست مانند زبان فارسی و دیگر زبان های گروه ایرانی چون کردی و گیلکی و مازندرانی و لری و بلوچی و تاتی و لکی و تالشی ... که زبان هایی از ریشه زبان های هندوایرانی و در مراتب بالاتر از ریشه زبان های هندواروپایی می باشند .
دوم اینکه گروه زبان های یونانی و زبان ارمنی و گروه زبان های هندوایرانی دارای یک نیای مشترک می باشند ، برای نمونه گزنفون تاریخ نگار یونان باستان و همدوره با هخامنشیان ، گزارش جالبی دارد بر این پایه که گویش مردم ارمنی ، آوایی مانند زبان پارسی باستان داشته است . درباره همریشه بودن زبان های یونانی و ارمنی و گروه زبان های هندوایرانی در آینده و با ارائه بن مایه های معتبر
لینک مقاله موسسه مکس پلانک به قلم فرانک سلتر (Frank Salter) با عنوان :
Estimating Ethnic Genetic Interests : Is It Adaptive to Resist Replacement Migration ?

https://lesacreduprintemps19.files.wordpress.com/…/salter20…