Skip to main content

ضمن احترام به اقای یحیایی این

ضمن احترام به اقای یحیایی این
Anonymous

ضمن احترام به اقای یحیایی این مقاله و تحلیل بسیار ضعیف و به قول فارسها ابکی بود
اولان گروگانگیری دربنگلادش توسط داعش نبود خود دولت بنگلادش این را رد کرد و گفت همه مهاجمان اهل بنگلادش و وابسته به یک حزب افراطی غیر داعشی که در بنگلادش است بودند.هر کجای دنیا انفجاری یا گروگانگیری روی دهد رسانه های غربی بلافاصله ان را به داعش ربط می دهند چرا؟ چونکه می خواهند داعش را بزرگ و قدرتمند نشان دهند تا مردم دنیا فکر کنند داعش قدرت هر کاری را دارد و کسی به اینکه امریکا یا بعضی از کشورها با نام داعش کارهایی را انجام می دهند فکر نکنند. ارکان داعش همان نظامیان قدیم صدام حسین است که توسط امریکا،انگلیس،اسرائیل سازمان دهی شده است و انهایی که از کشورهای دیگر به اینها می پیوندن فقط نقش یک سرباز را دارند.که بیشتر کارهای نظافت، اشپزی اینجور کار ها را می کنند. و فرمان ارکان اصلی داعش در دست امریکاست.

حمله تروریستی به فرودگاه چه منافعی به اردوغان یا بخشی از عوامل دولتی یا غیر دولتی ترکیه داشت؟ حتی به کردهای ترکیه هم هیچ منافعی نداشت بس چرا باید با داعش همکاری می کردند ؟ مگر اینکه شما این منافع را توضیح دهید.
اصلان منافع خود داعش در این حمله چه بود؟ و ترکیه اگر منفعت هم به داعش نداشته باشد که دارد ضرری هم به داعش نداشت.
بخصوص الان داعش در سوریه و عراق تمام قد در گیر جنگ و کشتار است . یعنی حتا یک کشور بزرگ هم همچین درگیر جنگ باشد همزمان نمی تواند ماهها برای حمله تروریستی انهم فعلان همچین مشکلی با ان کشور ندارد برنامه ریزی و وقت بگذارد. به نظر بنده حمله تروریستی به فرودگاه ترکیه از طرف کشورههای غربی صورت گرفته است. چرا؟
کشورههای غربی معتقد بودند ترکیه در انفجارههای فرودگاه بلژیک دست دارد.
اردوغان با سیاستهای غرب در سوریه در چند ماه گذشته مخالف بود و مانع تراشی می کرد.
در کل سیاست اردوغان نسبت به غرب در چند ماه گذشته خصمانه بود. و همچنین نزدیک شدن ترکیه به روابط با روسیه .این عوامل باعث شد تا در وحله اول المان وقایع جنگ جهانی اول را نسل کشی ارامنه بدست ترکیه بنامد و به این رسمیت دهد. بعد پاپ واتیکان این کار را کرد. بعد 3 روز قبل از حمله به فرودگاه ترکیه بایدن معاون اوباما گفت سوریه راحل نظامی ندارد و ما نمی توانیم در سوریه منطقه پرواز ممنوع اجرا کنیم اگر ترکیه می خواهد خودش اینکار را انجام دهد و با لحن غیر دوستانه این را گفت. و هشدار امریکا به شهروندانش در ترکیه فقط یک روز قبل از حمله به فرودگاه ترکیه. اخرین حرف کشور ههای غربی هم حمله به فرودگاه ترکیه بود که به اردوغان بگویند بشین سرجایت این تو هستی که باید با سیاستهای ما هماهنگی کنی نه ما.
و دیروز هم فرانسه برای انکار نسل کشی ارامنه یک سال زندان تعین کرد این یعنی ماهم در کنار شرکای غربی خود مقابل اردوغان هستیم. و حتما سایر سیاستهای خصمانه کشورهای غربی را علیه ترکیه در اینده خواهیم دید.
البته من به جزعیات مخالفت اردوغان با کشورهای غربی در مورد سوریه و سایر مسایل نپرداختم تا برای خوانندگان محترم وقت گیر نباشد