Skip to main content

اشاره به دو نکته میکنم:

اشاره به دو نکته میکنم:
Anonymous

اشاره به دو نکته میکنم:
1- در دوره شاه آذربایجان غربی به استان تبدیل شد. آذربایجان غربی شامل و متشکل از اراضی آذربایجان و کردستان است. ناسیونایستهای افراطی کورد و ناسیونالیستهای افراطی و پانترکیست تورک اینرا خوب بدانند. مثلا شهرهای بانه، سردشت، مهاباد، بوکان از شهرهای کردستان در آذربایجان غربی هستند. مجموع ترکها در این چهار شهر بزرگ به چند صد نفر هم نمی رسند این تعداد معدود هم یا ارتشی هستند یا پاسدار. شهرهای ارومیه؛ میاندواب، خوی، سلماس، ماکو، بازرگان و نقده از شهرهای تورک آذربایجان هستند. هر وقت این دو ملت مستقل شدند صاحب این شهرها خواهند شد. اما مشکل تنها ناسیونالیستهای افراطی کورد نیست و ناسیونالسیتهای افراطی پانترکیست هم مشکل ساز هستند و آنها هم مانند کوردهای افراطی کل آذربایجان را متعلق به آذربایجان میدانند و توسعه ظلب آذربایجانی هستند. هر دو گرایش افراطی کورد و تورک

باید منزوی و طرد شوند.
2 - رهبران و احزاب کورد بخوبی میدانند که چه میکنند و لازم به آگاه نمودن آنها در مورد عاقبت سیاست توسعه طلبانه شان نیست. کار آگاه گرانه روشنفکران ضرورتی ندارد. آنها به آذربایجانیها اعلام جنگ کردند. عاقلانه نیست که در جنگ و تعرض به دعا و نصیحت مشغول بشوی. روشنفکران کورد آشکارا در میدیای خودشان میگویند که اگر قدرت داشته باشیم از خراسان تا خلیج عرب را به کردستان الحاق خواهیم کرد و نقشه جغرافیایی آنرا در سایتها میتوان دید.
3 - بحث را باید ارتقا داد و از تضاد و تقابل نباید عقب ماند. کورد در آذربایجان بشدت در زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و تبلیغاتی مشغول فعالیت و تعرض هستند و روز بروز به جمعیت آنها در آذربایجان اضافه میشود. پس برنامه ما در تقابل با آنها چسیت؟ انگلستان برای ممانعت از وزود مهاجرین از اتحادیه اروپا بیرون آمد. آذربایجان برای ممانعت از ورود مهاجرین چه باید بکند؟ آذربایجان برای خنثی کردن سیاست توسعه طلبانه کورد و حل قطعی مسئله کورد در آذربایجان چه بکند؟
4 - کورد عمل میکنند و سیاستها را با عمل فعال و روشهای مختلف متحقق کرده و تثبیت میکنند. آذربایجانیها چکارهایی بکنند؟ بحث باید روی چه باید کردها متمرکز شود. جنگ سرد و نرم خیلی وقت است که آغاز شده است و بزودی جنگ و کشتار مردم آغاز خواهد شد. سیاستمدارتورک، فرمانده تورک و روشنفکر تورک چه برنامه و نقشه هایی برای پیروزی در این تعرض دارد؟ آیا کار روشنگری، نصحت مشکل را حل میکند؟