Skip to main content

به کاربر گرامی،.... ایوبی

به کاربر گرامی،.... ایوبی
ناصر کرمی

به کاربر گرامی،.... ایوبی... در تاریخ ثبت است که مردمان تُرک تبار تا وقتی که قدرت نداشته اند و با فرصت را مناسب ندیده اند، به غلامی و خدمتگزاری و پابوسی مردمان بومی و حکمرانان آنان در آمده اند، امّا همینکه قدرتی گرفته اند (بویژه در ارتش و نظامی گری) شمشیر را بر علیه همام مردمان بومی جغرافیای مختلف و برعلیه حکمرانان بکار گرفته و با کشتار و خشونت و خونریزی تسلط خود را در ساختار فئودالیته عشیره ای بر دگر مردمان حاکم کرده اند، نمونهء بارز آن غزنویان در ایران و سلجوقیان در امپراطوری رُم شرقی در ترکیه امروز.
مردم تُرک اذربایجان هم به همین سبک و روش در دوران سلسلهء پهلوی 1 و 2 با خدمتگزاری و نوکری و با ایراندوستی دروغین در دستگاه حکومتی رخنه کردند و به موقع لازم بر علیه حکومت و ملّت ایران شمشیر شیعه گری را از خلاف بیرون آوردند.

بزرگترین اشتباه پهلوی بکار گیری تُرک تباران و بزرگترین خیانت محمد رضاشاه این هست که وقتی کشور را ترک کرد، فرمانده ارتش و نظامی را به یک تُرک بنام قره باغی واگذار کرد که با فرصت طلبی با بازرگان تُرک تبار، ارتش را تحت فرماندهی خمینی قرار دادند. نتیجه آن خرابی قبر رضاشاه بوسیلهء صادق خلخالی تُرک تبار بود و خرابی و ویرانی ایران.
تأثیر گذاری تُرک آذربایجان در پروسه سیاسی و حکومتی قرن نوزده، ربطی به نبوغ و شایستگی و بر اساس ایراندوستی آنها نبود و نیست، بلکه بر اساس امتیازات جغرافیایی و امتیازات دیگری بود که از دورهء صفویان و قاجاریان و بر پایه حکمرانی طولانی تُرک تباران به آنها داده شده بود. و سایر جغرافیای ایران رادر عقب ماندگی نگهداشته بودند.
مگر ایران دیروز و امروز چقدر پیشرقت و ترقی کرده است، که مردم آذربایجان در آن نقشی را داشته و یا سر و کلهء این نقشهء گربه نشان بوده است. چند نمونه از اختراعات و اکتشافات علمی و تکنولوژی و هنرهای دیگر این مردم را بیان بدارید، آنچه در تاریخ از این مردم بجا مانده است، 1- ایجاد مسلک شیعه گری قزلباش 2- رواج حکومت خلیفه گری وسلطلنی 3- کشف و گسترش حرمسراها 4- تربیت افرادی مانند خلخالی ها 5- کشتن فرزندان شایسته ایران از جمله امیر کبیر که تازه داماد شاه تُرک تبار هم بوده است 6- جنبش های واپسگرای تجزیه طلبی و انقلاب اسلامی 57
اینکه مردمان کُرد خود را هم تبار من و امثال من نمیدانند، محصول تفرقه افکنی و واژگونه نگاری تاریخ نویسی طولانی مردمان تُرک تبار و جدایی جغرافیایی آنها از سایر ایرانیان است. تاریخ گذشته و امروز جهانی میگوید که مردمان کُرد اصیل ترین قوم و تیرهء ایرانی هستند،
علی خامنه ای و حکومت آنکارا و جامعهء تُرک تباری در تلاشند که همچنان مردم کُرد را از محوریّت ایرانی بودن به بیرون پرتاب کنند تا خود در مرکز قدرت سیاسی و اقتصادی ایران باقی بمانند، کُردهایی که خود را ایرانی نمیدانند، در خدمت، علی خامنه ای در خدمت حکومتهای ترکیه و نوکر شما تُرک تباران و عرب تباران هستند، خود نشناخته های نا آگاه که از پشت به ملّت کُرد و هویّت ایرانیّت خنجر و کارد وارد میکنند. از کوبانی و نقده پند نگرفته اند
هم دیار بودن نقشی را برای من بازی نمیکند، آنچه برای ملاک هست، دیدگاه و نگرش به مسائل و موضع گیریهای سیاسی و منش فرهنگی و اجتماعی است، درهمین رابطه من با شما هم دیار نیستم، بخش عظیمی 95% از هم دیارهای من و مردمان غرب و جنوب غربی هم با شما هم دیار و همسویی فکری ندارند، و شما ها را بخوبی میشناسند، که در خدمت چه کسانی هسنید، و از چه کانالهایی امرار معاش میکنید.
اگر من با مردمان تُرک مشکل شخصی دارم به شما چه مربوط است، که در مسائل شخصی من دخالت میکنید این درس را در مکتب علی خامنه ای و سپاه و بسیج و وزارت اطلاعات آموخته ای؟ بحث ما اکنون بر سر موضوع عملکرد و رویکرد ترکیه در خاورمیانه است، چرا شما به مطالب درج در این مقاله نمی پردازید، آنرا مردود مستند و یا انتقادات خود را شفاف بیان نمی کیند ؟

من در شگفت هستم که چرا آقای توکلی و سایر مسئولین سایت و کامنتها، نوشته های غرض ورز و پوچ بدون بهداشتی فکری شما و امثال شما را منتشر میکنند، یا حداقل چرا در پانویس مقالهء من !.