Skip to main content

اگر ائليار قدم در راه ميهن و

اگر ائليار قدم در راه ميهن و
Anonymous

اگر ائليار قدم در راه ميهن و أهداف مردم خويش گذشته است . بايد از او تشكر كرد. من شخصا از همه كسانى كه از أفكار ضد ملى ملت ترك آزربايجان جنوبى دست برداشته و در خدمت ملت بزرگوار ترك آزربايجانى در آمده است استقبال مى كنم . دوستان و برادران ترك من . وقتى كه در سال ٥٨ حزب خلق مسلمان در آزربايجان سركوب شد . و ديگر هيچ صدايى از كسي بر نيامد . و يا حتى سالهاي قبل از انقلاب كه با سركوب حكومت ملى ملت ما ، در ٢١ آذر ١٣٢٥ ، تشكل و حركت قابل توجهى وجود نداشت . روشنفكران و جوانان غيرتمند ترك ما ، يا با تشكيل سازمان مجاهدين خلق ايران ( محمد حنيف نژاد، سعيد محسن ، حسن بديعزادگان ) و يا سازمان چريكهاى فدائي خلق ايران ، دهقانها و حميد أشرفها و صمد و نابدل ها ، به مبارزه ضد استبدادي و ستم شاهى نوكر اجنبى رو آوردند . من شخصا در زندانهاى خمينى پليد شاهد حضور حد أكثري جوانان و شخصيت هاى مجاهد و مبارز ترك

آزربايجانى بودم . از مهندس قطبى (اولين متخصص موتور هاى جت بوئنگ ٧٤٧ ، در خاورميانه ) تا سيد ذوالفقار ، جوان ١٧ ساله اى كه زير شكنجه هاى قرون وسطائى پاسدار هاى رژيم و ساواكى هاى به خدمت رژيم در آمده ، پاى رأست اش بكلى فلج شده بود.
سازمان مجاهدينى كه با خون جوانان ترك ما إيجاد شد. و اما در مسير انحرافى و به دست امثال رجوى مستبد و كوته بين مصادره و به نابودى كشيده شد.
من و خيلى از دوستانم و اعضاى خانواده ها ، كه در سال ٨٥ و مصادف با قيام عمومى ملت ترك آزربايجان جنوبى ، وقتى سكوت دار و دسته رجوى را در جريان اين قيام ديديم. طى اعتراض به بنگاه تبليغات رجوى ، و ديدن دو رويي شخص مريم و مهدي ابريشمچى و محمد إقبال و....از اين سازمان شوونيزم جدا شده و به مطالعه تاريخ و رويداد هاى ملت ترك خود پرداختيم . و با پشت سر گذاشتن بيش از ٣٤ سال عضويت و هودارى اين سازمان ، به ملت ترك خود پيوستيم . هر چند ما فعلا عضو هيچ جريان هويت طلب و يا فعال آزربايجانى نيستيم . اما با عمق بخشيدن به سطح آگاهي هاى خويش در جهت استحكام و تشكيل يك جبهه پايدارى و همراه با ملت و تشكل هاى مختلف روز بروز پيوند خود را با ملت قهرمان خود قوي تَر و عميق تَر مى كنيم . لذا بر همه ما دلسوزان خاك و ملت و زبان در زنجير خود واجب است . در مقابل سياست تفرقه اندازى وزارت اطلاعات رژيم فاسد فارس آخوندي هشيار باشيم . و به أفكار و عقائد مختلف در خاك و ملت خود احترام بگذاريم . و به همكارى و اتحاد همه نيروهاي وطن پرست ترك خود لبيك گوييم . هدف آزادى خاك و زبان و ملت خود از اسارت رژيم هاى نژاد پرست فارس مى باشد. و در صورت رأى گيرى آزاد ، اين ملت بزرگ ترك آزربايجان جنوبى هستند كه استقلال و يا فدراليسم را بر خواهند گزيد. و هيچ احدى حق ندارد كه در مورد آزربايجان ، انحصار طلبى كرده و در مقابل نيروهاي وطن پرست با عقائد مختلف دافعه إيجاد نمايد .خلاصه كلام ، هر فرد و يا گروه و دسته ترك آزربايجانى ، كه به خاك و زبان و مليت خود وفادار باشد . يك هم وطن محسوب مى شود . و با هر عقيده و مرامى، از پيكره جدايى ناپذير ملت ترك ما محسوب مى شوند.و مجاهد خلق فارس و يا فدائي خلق و آذري هاى خود فرؤخته و سلطنت طلبان منفور يا هر گروه و دسته اى كه ملت ترك آزربايجان جنوبى را بر أفكار و عقائد نژاد پرستانه فارس فرؤخته أند . در بين ملت و آينده ميهن ما جايي نخواهند داشت. مگر اينكه از ضديت با أهداف ضد ملى آزربايجانى خود دست برداشته و در مسير ملت خود قرار بگيرند .
صد البته ملت بزرگ ترك ما ، با احترام به همسايگان فارس و كرد و عرب و گيلانى و .....در صدد دوستى و احترام متقابل خواهد بود. و به همه زبان ها و فرهنگ ها در دل وطن خود احترام گذاشته و آنها را هم برسميت خواهد شناخت . ملت ما همواره يار و ياور همه ستم ديگان آزادى خواه بوده و خواهد بود. و راهى غير از اين خسارت هاى جبران ناپذيرى بر أهداف ملى ما خواهد زِد .