Skip to main content

دمیرتاش با اعلام آنکه حزب

دمیرتاش با اعلام آنکه حزب
اقبال اقبالی

دمیرتاش با اعلام آنکه حزب دمکراتیك خلق‌ها اقدام به کودتای ارتش را بخاطر معیارهای دمکراسی در همان ساعات اولیه محکوم کرد، گفت کودتا به دمکراسی خدمت نمی‌کند و بخاطر عدم حمایت سیاسی و مردمی به شکست انجامید. دبیرکل حزب دمکراتیك خلق‌ها با اشاره به کودتای سال گذشته دولت ترکیه در برابر نتایج انتخابات پارلمانی گفت: "اینک شاهد یک کودتای دیگر در کشور هستیم بنابراین باید مغزهای بیماری که راه بر کودتا باز می‌کنند را پیدا کرده و علیه آن ایستاد.


صلاح‌الدین دمیرتاش از رهبران حزب دمکراتیك خلق‌ها طی کنفرانسی خبری در شهر آمد به کودتا در ترکیه واکنش نشان داد و با اعلام آنکه به دلیل لغو پرواز هواپیما، موفق به حضور در جلسه امروز پارلمان ترکیه در آنکارا نشده است گفت که کودتا را به خاطر ماهیت غیردمکراتیک آن محکوم می‌کند.
دمیرتاش با اعلام آنکه حزب دمکراتیك خلق‌ها اقدام به کودتای ارتش را بخاطر معیارهای دمکراسی در همان ساعات اولیه محکوم کرد، گفت کودتا به دمکراسی خدمت نمی‌کند و بخاطر عدم حمایت سیاسی و مردمی به شکست انجامید.
دبیرکل حزب دمکراتیك خلق‌ها با اشاره به کودتای سال گذشته دولت ترکیه در برابر نتایج انتخابات پارلمانی گفت: "اینک شاهد یک کودتای دیگر در کشور هستیم بنابراین باید مغزهای بیماری که راه بر کودتا باز می‌کنند را پیدا کرده و علیه آن ایستاد. باید به سیستم ریاست یک نفره و استبداد پایان داده شده و گام‌هایی در راستای خصومت‌زدایی و دمکراسی برداشته شود. این مسئله در اظهارات رئیس جمهور و نخست وزیر روشن خواهد شد. آنچه روی داد جنگ قدرت در ترکیه بود و مسئله دمکراسی دخلی در آن نداشت."