Skip to main content

با سلام و تشکر از آقای توکلی

با سلام و تشکر از آقای توکلی
Anonymous

با سلام و تشکر از آقای توکلی و ممنون از بر خورد مسئولانه و انسان دوستانه اش از سر نوشت ملتهای منطقه مخصوصا از ملتهای ایران و ترکیه که قابل تقدیر می باشد.
وضمن ابراز حیرت و شگفتی خود از چپ های منطقۀ ما ، مخصوصا از چپ های ایران در رابطه با بر خورد غیر مسئولانه از حوادث سریع روی دهنده در این منطقه الاخصوص در رابطه با کودتا در ترکیه را بطور واضح به زبان می آورم . حقیقتا با نوشته های خود و انتخاب تیتر های تحریک آمیز غیر حرفۀ خود یک بار دیگر بی خبری از مسئولیت خود را به وضوح نشان دادند با تحلیلهای هردنبیلی خود به دری که در دنیای رئال ما وجود ندارد کوبیدند. و اما موضوع اصلی...

به نظر من مشکل اصلی ایران و ترکیه نبود اپوزسیون قوی و کاریست !
نه در ایران یعنی رژیم ایران اپوزسیون قوی و مسئول در برابرش دارد و نه ترکیه .در نتیجه نبود همچنین نیرو شرایط خوب و میدان مناسب را دراختیار جمهوری اسلامی و آقای اردوغان قرار می دهد. در ترکیه نه (ج ح پ )، نه (م ح پ )، و نه (د ح پ) برنامۀ مدون اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی در برابر برنامۀ ( آ ک پ ) اردوغان دارند ، در ترکیه این یک حقیقتیست که خیلی ها از دیدن این مهم قاصرند که ( آ ک پ) دارای برنامه ایست برای حکومت کردن. در ایران نیز موضوع تا حدودی غیر از این نیست جمهوری اسلامی هیچ آلترناتیوی در برابرش نمی بیند.

یکی دیگر از مشکل منطقه و ایران ، ترکیه بر خورد غلط غربی هاست !
مداخلۀ تخریبی غربیها در ایران ودر ترکیه یکی دیگر مشکل این کشورهاست ، اگر فکر کنیم غربیها می خواهند در منطقه یعنی در ایران و در ترکیه طرفداران دمکراسی به سر کار بیایند ؟ ما فریب خورده و نحیف عمل کرده ایم چون تمامی فاکتها و موضع گیری گذشته و حال غربی ها درست بر عکس این مسئله را نشان می دهد.چون غربی ها می خواهند دمکراسی را یک ارزش و دست آورد دین مسیحیت و جماعات مسیحیت نشان داده و تبلیغ کنند، آنها می خواهند ثابت کنند هیچ دینی مخصوصا دین رقیب اسلام به همچونین کاپاسیته ای ( گنجایشی )مالیک نبوده و نیست . البته این رفتار در سیاست منطقۀ آنها به وضوح به چشم خورده و عمل می کند.
باید علاوه کرد که در کشورهای غربی بسیاری از روشنفکران و خیلی از دانشمندان و هومانیست ها دمکراسی را یک پدیدۀ جهانشمول می دانند یعنی هر ملتی هر کشوری لایق به داشتن آن می باشند را مطرح می کنند.
اگر ما به این مهم فکر بکنیم ، باید به مسئولیت خطیر خود آگاه گردیم تا از خواب غفلت بیدار شویم . یعنی در برنامۀ سیاسی غربی ها به هیچ مسلمان حق داشتن دمکراسی را قائل نیستند. حالا ماها در بیراۀ ناتوانی به سر هم بزنیم. با تشکر فراوان