Skip to main content

درست نیست از واکنش

درست نیست از واکنش
آ. ائلیار

درست نیست از واکنش جنایتکارانه ی یک جوان بی تجربه و تحت هزاران فشار روحی و مادی و تربیتی ، از عمل زشت یک قربانی، که موجب قربانیان زیادی شده، اتهام زنی به یکدیگر و دعوای « فارس-ترک» راه بیاندازیم.
هم حادثه ی کشته شدگان موجب درد جانگاهی ست و هم مرگ خود علی.
اجازه بدهید به خاطر کل حادثه غمناک و همدرد باشیم. این حادثه هیچ ربطی به فارس و غیر فارس ندارد.
متأسفم که دید ها به دنبال « اصل و نسب» اند. حادثه ای ست بسیار غمناک که در آن جان انسانها نابود شد. و علتش شرایط خود جامعه است. و نه چیز دیگر. اصل و نسب علی هز چیز میخواهد باشد؛ او قربانی ست مثل قربانیان دیگر.

این جوان ایرانی نیست. در اروپا و آلمان به دنیا آمده و بزرگ شده و بچه ی خود همین جامعه است. او درست گفته یک آلمانی ست. اما آلمانی قربانی شده که قربانیان زیادی را با خود برد. حادثه در کل بسیار غم انگیر و طاقت فرساست.

اجازه بدهید به خاطر همه ی جوانان قربانی شده سوگوارباشیم.
کوته فکری از این بدتر نمیشود که اینجا از « فارس و ترک» حرف بزنیم. براستی این طرز برخورد و فکر شرم آور است.
این کوته فکریها شایسته ی هیچ روشنفکری نیست.

دیوید سنبلی عقاید راسیستی پیدا کرده بود، درست. طبیعی ست که وقتی جوان نتوانست عقاید درستی بیابد تحت فشار محیط و زندگی به عقاید نادرست گرایش پیدا میکند. در جوان 18 ساله ایکه تازه نوجوانی را طی کرده ، گرایش به عقاید مختلف و چه بسا راسیستی چیز عجیبی نیست. او با بی تجربگی و تحت فشارهای نابودگرانه ، عقاید راسیستی یافته بود. روحا وضع عادی نداشت، و گرایش به بیراهه ها نیز تنها امکانش بود. خانواده در جامعه تنها ده بیست در صد تأثیر دارد باقی از آن جامعه است.
گرایش راسیستی جوان کم سن و سالی را که دچار مشکلات روحی ست به خانواده اش و وطن پدر مادرش ربط دادن خود یک گرایش راسیستی ست. و طرح مسایل فارس و ترک.
آیا شماها با این سن و سال و تجربه در همین سایت دید نسب گرایانه جست و جو میکنید ، که نوعی برخورد راسیستی ست، عقاید درستی دارید؟ که آن قربانی جامعه داشته باشد؟
حادثه ی اجتماعی را جامعه شناسانه تحلیل میکنند نه با دید نسب جویانه و در ارتباط با آسیمیلاسیون خود. این رخداد هیچ ربطی
به تبعیض دیدگی ما ندارد. طرح غلط اینگونه مسایل در خدمت تبعیض دیدگی ماست نه در جهت رهایی ما.