Skip to main content

آنتی راسیزم گرامی،

آنتی راسیزم گرامی،
آ. ائلیار

آنتی راسیزم گرامی،
در مطرح کردن موضوع، درست نیست خود به دنبال فارس-ترک باشیم. در کامنت خود زیر «
اجازه بدهید به خاطر همه ی جوانان قربانی شده سوگوارباشیم» نوشتم حادثه را در دو وضعیت می توان نگاه کرد، 1-عام -2 کنکرت. توضیح آنها را نیز آنجا داده ام.
ما نباید به دام راسیستها بیافتیم. با نسب کسی کار نداریم. عمل اش را می سنجیم. هم عام و هم خاص و کنکرت. چیزی که سندیت دارد عنوان میکنیم. با حدس و گمان نباید موضع نشان داد که به دام میافتیم. جای تجارب ما و مثالها و نتیجه گیریها در برخورد عام یا عمومی ست. بدون اینکه خلقی را مورد اتهام قرار دهیم. در حالت کنکرت لازم است به چیزهای مستند اشاره کنیم و انسانی غیر انسانی بودنش را نشان دهیم.

نوشتید « نژاد گرائی و تنفر به نژادهای دیگر در جامعه فارس, چه در خارج و چه در داخل غیر قابل انکار است. این جوان بیچاره هم محصول این تفکر است.»
سئوال اینه که منظور از جامعه ی فارس یعنی چه؟ در جامعه فارس هستند کسانی که با تبعیض مبارزه میکنند. و با تبعیض دیدگان همقدم اند. جامعه ی فارس دو بخش است « تبعیض نیست» گویان- و مبارزان ضد تبعیض.
با چه دلیل و سندی خانواده ی علی به بخش مدافعان تبعیض متعلق است؟ و از کجا میدانیم علی را آنها راسیست تربیت کرده اند نه محیط؟ آیا معلومات و مدارکی هست که علی با تفکر راسیستی بخش تبعیضگر تربیت شده و محصول این بخش است؟ گمانه زنی نه درست است و نه میتواند اساس موضع صحیح باشد.