Skip to main content

دادستان مونیخ در کنفرانس خبری

دادستان مونیخ در کنفرانس خبری
کیانوش توکلی

دادستان مونیخ در کنفرانس خبری گفت که مهاجم مونیخ سال گذشته میلادی به مدت دو ماه در یک آسایشگاه روانی تحت مراقبت بوده و بعد از آن هم با مراجعه به پزشک تحت درمان بوده است.
توماس استاینکراس کوچ گفت که مظنون از برقراری تماس با دیگران می‌ترسیده و مبتلا به افسردگی بوده است.
او گفت هیچ شاهدی دایر بر وجود انگیزه سیاسی برای حمله به چشم نمی خورد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند که داوید علی س.، شهروند ۱۸ ساله آلمانی-ایرانی، با انگیزه‌های سیاسی به کشتار در مونیخ دست نزده است. بر اساس یافته‌های تاکنونی پلیس، او در مورد قتل‌های جنون‌آمیز مطالعه می‌کرده است.
در کنار مقاله‌هایی در مورد قتل‌های جنون‌آمیز، کتابی در اتاق داوید علی س. پیدا شده از پیتر لانگمن (Peter Langman)، روانشناس آمریکایی. در این کتاب که در سال ۲۰۰۹ منتشر شد، از جمله به قتل‌هایی پرداخته شده که عاملان آن دانش‌آموزان بوده‌اند.
از قرار معلوم نوجوان ۱۸ ساله‌ای که در دسامبر ۲۰۱۳ در دبیرستانی در ایالت کلرادو آمریکا چند هم‌مدرسه‌ای خود را به ضرب گلوله زخمی کرد و سپس خود را کشت هم کتاب " Why Kids Kill: Inside the Minds of School Shooters" را خوانده بوده است.
روزنامه آلمانی "برلینر مورگِن‌پُست" با لانگمن، روانشناس آمریکایی و نویسنده‌ی کتاب مزبور، گفت‌وگو کرده و نظر او را در مورد شبا‌هت‌های احتمالی قتل‌های جنون‌آمیز و انگیزه‌های عاملان نوجوان جویا شده است.