Skip to main content

ایلار : " ایده لوکهای فارسیست

ایلار : " ایده لوکهای فارسیست
Anonymous

ایلار : " ایده لوکهای فارسیست بزرگترین دروغگویان تاریخ اند. اینان ترک تاریخی را از آذربایجان جدا میکنند "
پس بزرگترین دروغگو زکریا قزوینی مولف آثار البلاد در قرن هفتم است که می گوید بر خلاف سایر شهرهای آذربایجان تا این لحظه ( قرن هفتم زمان نوشتن کتاب)هیچ ترکی به تبریز دست نیافته و گمان منجمان آن است که دست نخواهند یافت چرا که صاحب آن مریخ است!( البته مریخ هم نتوانست به تبریز کمک کند!) یا کتاب سفینه تبریز و روحی انارجانی یا حتی اولیا چلبی جهانگرد ترک که مردم بومی و اعیان تبریز را فارسی زبان می نامند همه دروغگویند.
ایلار : " ما در فرهنگ ترکی خود لغت « آذری» نداریم. لغتی ست بیگانه با ترکی ما "
شما در فرهنگ ترکی خود نه آذری دارید نه ترک هر دوی این وآژه ها از فارسی می باشد. اصلا واژه فرهنگ ندارید از واژه فرنگی کولتور ( = کالچر) استفاده می کنند. کدام نوشته و کتابی از خود دارید که دنبال

واژه آذری یا ترکی یا تاریخ ترکان در آن می گردید؟ آذری برایتان بیگانه است پس چطور کشوری بنام آذربایجان وجود دارد و خودشان به خود می گویند آذری و نه ترک ( این را یکی از خودتان بنام موحدی در مقاله ای همیجا گفت) زبانان هم که از سر تا پا پر است از واژگان فارسی حتی برای اصلی ترین واژگان. در و دیوار و پنجره و کاسه و بشقاب و واژگان مرتبط با کشاورزی و نام اعضای خانواده و میوه ها و سبزیها و رنگها و ... الان بروید وسط استنبول بگویید هارای هارای من ترکم مردم ترکیه به شما خواهند گفت نه شما آذری هستید ترک ماییم! در ترکی استانبولی حتی برای چوپان واژه ندارند همان فارسی آنرا بکار می برند باز نگویید چوپان ترکی است ( چوپان یا شبان بوده شب بان یعنی نگهبان شب یا چوب بان کسی که با چوب بدست که مشخصه اصلی چوپانها در گذشته و حال است وظیفه نگهبانی داشته . بان یعنی مراقب و نگهبان. مثل پاسبان یا خود نگهبان که در اصل بوده نگاه بان.
همین بارابارلیق - ازادلیق! شما بگویید معادل برابر و آزاد در ترکی چیست؟ برای دوست و دشمن چه واژه ای دارید؟
شما یکی به نعل می زنی و یکی به میخ مردم را از درافتادن در دام ناسیونالیسم برحذر می داری خودت بر آتش ترک گرایی و ایرانستیزی می دمی.