Skip to main content

گرامی باد یاد مبارز بزرگ

گرامی باد یاد مبارز بزرگ
بهمن موحدی(بامدادان)

گرامی باد یاد مبارز بزرگ محمدرضا سعادتی، مجاهد محمدرضا سعادتی زمانی که در بهار سال 58 دستگیر شد ، به او لقب زندانی دونظام را دادند و در میان مردم به زندانی دونظام معروف شد، محمد رضا سعادتی از زندانیان سیاسی مقاوم دوران شاه بود و هنگامی که در بهارسال 58 توسط مزدوران خمینی و بقایای ساواک رژیم شاه با اتهام واهی و دروغین جاسوسی برای شوروی دستگیر می شود، بدن او پر از زخم های شکنجۀ دوران زندان شاه بود و زخم هایش تازه بودند با این حال مزدوران خمینی خون آشام، این مبارز مقاوم دوران زندانهای ستم شاهی را تنها سه ماه پس از انقلاب و آزادی او(محمدرضا سعادتی در بهمن ماه 57 از زندان ستم شاهی آزاد می شود) از زندان شاه ، دستگیر می کنند و دوباره او را روانه زندان وشکنجه گاه می کنند و اورا به شدت تحت شکنجه قرار می دهند. تمامی نیروهای مترقی و شخصیتهای داخلی و بین المللی ، دستگیری وشکنجه محمدرضا سعادتی

را محکوم می کنند. نه مردم ایران و نه جریانات سیاسی ، هیچ کدام اتهام مضحک و بی پایه جاسوسی محمدرضا سعادتی برای شوروی را باور نکردند ، زنده یاد (آیت الله ) محمود طالقانی نیز از سعادتی حمایت کرد و اتهامات وارده به او را مردود دانست.
در آن جریان قرار بود سفارت شوروی در ازای تحویل گرفتن پرونده مقربی و آگاهی یافتن از چگونگی لو رفتن و دستگیری او اطلاعات مهمی را در خصوص تشکیلات و شبکه گسترده جاسوسی سازمان سیا در ایران را بدهد و همچنین چند عدد دستگاه و لوازم و ادوات امنیتی و ضد جاسوسی را نیز تحویل بدهد و به هیچ وجه موضوع جاسوسی مطرح نبوده است و هیچ تلاشی نیز برای جاسوسی صورت نگرفته است.
لاجوردی قصاب، مجاهد محمدرضا سعادتی را بدون هیچ توضیحی و بدون هیچ مجوز قانونی در 4 مرداد 1360 در اوین تیرباران کرد وبه شهادت رساند و این در حالی بود که محمدرضا سعادتی محکوم به زندان شده بود و مشغول گذراندن دوران حبس خود بود. این است عدالت رژیم جمهوری اسلامی!!!
و از آنجایی که سران و کارگزاران و مزدوران رژیم جمهوری اسلامی ، از وقیح ترین و بی شرم ترین موجودات روی زمین هستند، یک وصیت نامه جعلی به نام مجاهد محمد رضا سعادتی نوشتند و در روزنامه ها منتشر کردند و هدف آنها از این کار مخدوش کردن حیثیت و اعتبار سعادتی بود، رژیم با بی شرمی تمام تبلیغ می کرد که سعادتی قبل از اعدام ندامت کرده است، واین ترفند رذیلانه آنها برای لگد مال کردن آبرو وحیثیت سعادتی بود. اما خوشبختانه در همان زمان مردم وگروههای مترقی و انقلابی به این توطئه رذیلانۀ خمینی خون آشام پی بردند و فهمیدند که این وصیت نامه جعلی است و هدف رژیم از این کار ضربه زدن به نیروهای مترقی و انقلابی است.
نکته ای را هم می خواهم در باره تفاوت بازجویان رژیم های شاه وشیخ بگویم، در مقاله بالا از قول مجاهد محمدرضا سعادتی آمده است که بازجویان رژیم جمهوری اسلامی قبل از شکنجه مبارزین وضو می گرفتند و بسیار شدید تر و بی رحمانه تر از بازجویان ساواک شکنجه می کردند. بله کاملا درست است و بدین شکل بوده است، این را هم من بگویم که بازجویان رژیم جمهوری اسلامی بدون کوچکترین عذاب وجدانی ، مخالفین رژیم را زیر بدترین شکنجه ها می بردند و می برند و برای آنها کودک و جوان و میانسال و کهنسال و زن و مرد فرقی نمی کرد ونمی کند. اما بسیاری از بازجویان ساواک شاه به خاطر شکنجه مبارزین به ناراحتی های اعصاب و روان دچار می شدند و برای رهایی از عذاب وجدان و تسکین بیماری روحی خود به مصرف الکل و تریاک و قرص های اعصاب و روان، روی می آوردند. با اطمینان می گویم بازجویان وشکنجه گران رژیم جمهوری اسلامی از پست ترین وکثیف ترین و بی رحم ترین موجودات روی زمین هستند.
یاد مبارز بزرگ و زندانی دونظام، مجاهد محمدرضا سعادتی جاودان باد.