Skip to main content

به takin

به takin
Anonymous

به takin

آریانا از آن کلمه های جعلی و بی ریشه ای است که شما افغانستانیها دلتان را به آن خوش کرده اید . چیزی به اسم آریانا در تاریخ نداشته ایم. بلخ شاهنامه هم عمدتا بغداد فعلی بوده که همزمان با مهاجرت انبوهی از ایرانیان در زمان ساسانیان ازعراق مرکز ساسانیان به خراسان قدیم برده شده. مثل شهر طرطوس در تریکه فعلی که به طوس گذاشته شده یا نام رودهای جیحان و سیحان در ترکیه فعلی که به آسیای میانه منتقل شده. اصلا در تاریخ جایی به اسم پشتونستان یا افغانستان نداشته ایم. پهله کوهستان غرب ایران. سیستان اولیه هم شمال عراق بوده.
پشتوها یا افغان های اصلی، یهودی الاصل هستند ( بنا به تحقیقانت دانشمند هندی که در مجله تلگراف انگلیس منتشر شده) و تا زمان صفویه در کوهستان شمال غرب هند ( شمال پاکستان فعلی) در اطراف کوه سلیمان به شکل بدوی زندگی می کردند و گاه و بیگاه به سیستان قدیم که عمده آن در جنوب

در جنوب افغنستان فعلی واقع بوده حمله می کردند. شمال افغانستان هم که یک عده مهاجر مغول هستند از دو سه قرن بعد از فرودوسی به آسیای میانه از جمله آن قسمت وارد شدند. مغول تبارها شمال افغانستان فعلی را اشغال کردند یهودیهای پشتو نیز بعد از محمود افغان سیستان قدیم را دو سه قرن اخیر اشغال کرده اند بنا به متون تاریخی یعقوب لیث صفاری بارها در کوهستانهای شمال هند به جنگ ترکان رفته که هیچ بعید نیست این ترکان همین افغانها باشند. بله آن منطقه زمانی متعلق به ایران بود اما توسط بیگانگان مغول و افغان که همه را ایرانیهای کم اطلاع افغانی می نامند اشغال شد. مثل مرو پایتخت خراسان قدیم که به اشغال ترکمنها درآمد یا سمرقند و بخارا که به اشغال ازبکهای مغولی درآمده یا خوارزم قدیم که در اشغال طوایفی از مغول است. یا همین آذربایجان که به اشغال طوایف ترکمن قزلباش درآمد. مولانا و ابن سینا و کمال خجندی و بسیار ایرانیان دیگر از دست مغولها به سمت غرب فرار کردند. سیستان قدیم را هم افغانیهای تازه از راه رسیده بدستور انگلیس به بزرگترین مزارع خشخاش جهان بدل کردند . افغانهای فعلی مطلقا ربطی به ایران و ایرانی ندارند. نام افغانستان بعد از تعیین مرزهای شرقی بوسیله انگلیس انتخاب شد.
بلوچها نیز در سیستان قدیم بشکل کوچری و حمله به کاروانها زندگی می کردند آنها یا شاخه ایاز افغانها هستند یا بازمانده های عربهای خوارج هستند که از دست خلفای عباسی به آنجا متواری شدند در تاریخ مطلقا منطقه ای بنام بلوچستان نداشته ایم و بلوچها همیشه عشایر دوره گرد فاقد سرزمین مشخص بوده اند.
در ضمن بد نیست بدانید ورود افغانها به آذربایجان ممنوع است!