Skip to main content

ترکیه برای نگه داشتن مهاجران

ترکیه برای نگه داشتن مهاجران
Anonymous

ترکیه برای نگه داشتن مهاجران حداقل اینقدر عرضه دارد که از غرب باج بگیرد ایران که حتی عرضه باج گرفتن هم ندارد. در تمام این سالها بابت این چند میلیون افغانی و عراقی که به مناطق فارس نشین رها کرده اند یک دلار هم دریافت نکرده اند( این را با تحقیق می گویم) تمام هزینه از جیب مردم ایران و از جمله منابع و مالیات ما ترکهای اذربایجان بوده است. همین دولت فعلی ایران سال گذشته حاقل 500 هزار مهاجر افغانی غیر مجاز را ثبت نام کرده و به آنها اجازه مدرسه و کار داده است و به محض روی کار آمدن نیز جلوی اخراج یک و نیم میلیون مهاجر غیر قانونی که کارهای اخراجشان تمام شده بود را گرفت بدون هیچ کمکی از سوی غرب تنها با فشار برجام!
اینهم که اقامت مهاجران خارجی در تمام این سالها در استانهای غربی از جمله آذربایجان ممنوع بوده نیز دستور غربیها بوده که به خوبی اجرا کرده اند و جلوی ورود مهاجر را به اروپا تا حد زیادی گرفته

اند. به هر حالا ترکیه با شل کن سفت کنها در عرض یکسال یک میلیون مهاجر سوری به اروپا فرستاد اما با خدمتی که ایران به غربیها کرده متوجه می شویم نسبت به جمعیت حداقل 10 میلیونی آنها در ایران، تعدادشان در اروپا بسیاری کم است و تعداد کمی در این چند دهه توانسته اند با استفاده از روشهای غیر قانونی و به خطر انداختن جان خود از مسیرهای بسیار طاقت فرسا خود را به اروپا برسانند که تازه اروپاییها همین را هم تحمیل نمی کنند در آلمان چند ده هزار افغانی هستند مسئولان المان هر روز می گویند باید اخراج شوند.سال گذشته تنها 5 یا 6 نفر افغانی به امریکا رسیده اند! درحالی که همین اینک هواپیما از افغانستان پر به ایران می آید و خالی برمی گیردد در تی وی ایران نیز خودشان بعنوان طنز نشان دادند بدبختها!
کلا در حال حاضر هم ترکیه هم ایران در خدمت منافع غرب هستند یکی مثل ایران سرش را انداخته پایین مثل بچه ادم یکی مثل ترکیه حداقل بدنبال حق الزحمه. یکی تن به هر ذلتی به اسم برجام می دهد تا بتواند پول نفت را دریافت کند یکی با اجرای دستورات غرب حداقل به دنبال لغو ویزا برای اتباع خود و ورود به اتحادیه رو به زوال اروپا! یکی نوکر بی جیره مواجب یکی با جیره مواجب.
یک آدم با شرف در ترکیه پیدا نمیشه بپرسه چرا مهاجران برای اروپا بحران هستند اما برای ترکیه نه (و نیز ایران که هزینه مهاجران از جیب ما ترکها می رود و در آینده همینها بویزه دو رگه ها را با شناسنامه های تازه مهر شده به آذربایجان می فرستند.)
ترکیه باید هر چه سریعتر مهاجران را به اروپا بفرستند یا در اردوگاه ها جمع کند و دستورات غرب را رها کند. تا قبل از فتنه گری غربیها ترکیه با همه همسایگان روابط خوبی داشت حتی همین اردوغان با اسد دارای روابط خانوادگی بودنند و در تعطیلات را با خانواده هبا هم می گذراندند. اردوغان مثل شاه ایران در مصاحبه های متعددی وعده رسیدن به رده های بالای توسعه یافتگی را می داد همینجا بود که غربیها گفتند دیگر بس است و مثل شاه سابق ایران کشو چوب لای چرخ توسعه ترکیه گذاشتند همین کشاندن پای ترکیه به ماجرای سوریه و قدرت گرفتن اخوانیها خودش توطئه غرب برای زمین زدن ترکیه است.
به ایران هم توصیه ای نمی کنم چون کار از توصیه گذشته فقط درخواست داریم رخصت مرخصی بما ترکها بدهید خودتان و این 10 میلیون مهاجری که چند برابر ایرانی زاد و ولد دارند ایران 150 میلیونی به سبک پاکستان درست کنید