Skip to main content

درعراق، هم در قسمت عربها و هم

درعراق، هم در قسمت عربها و هم
Anonymous

درعراق، هم در قسمت عربها و هم در قسمت کردها الان صدها تبعه ایرانی تنها به جرم ورود غیر مجاز زندانی هستند و طبق قانون عراق به مجازاتی تا 6 سال می توان آنها را محکوم کرد. بسیاری از این بیچاره ها اتفاقا کردها و عربهای ایرانی هستند اما در عراق و سایر کشورها تنها به تابعیت نگاه می کنند و نه زبان و لهجه حالا شما اکثرا یک مشت بی شناسنامه ی تبعه اجنبی بصرف کمی شباهت زبان و لهجه به خودتان اجازه می دهید بدون ویزا به ایران بیاید بین مردم ! یک عده کرد تبعه بیگانه ( تبعه عراق و ترکیه) به چه حقی بدون ویزا و اجازه وارد مرزهای ایران می شوید
همین الان ما ترکهای آذربایجان به آنسوی ارس که همزبان ما هستند بخواهیم برویم باید ویزا بگیریم و کلی معطلی و هزینه ویزا و چرب کردن سبیل ماموران ( با وجود قانونی رفتن) اما شماها که اکثرتان اصلا تبعه ایران نیستید سرتان را می اندازید پایین به میان مردم کرد می آیید و

می گویید حضورتان را در بین مردم افزایش داده اید!
کردها در جغرافیای غرب ایران ریشه تاریخی ندارند و باید دست از سودای جدا کردن آن منطقه بردارند. سنندج در اصل بوده سیمین دژ که ترکی است و مشابه آنرا در شاهین دژ و رویین دژ در آذربایجان داریم.
حضور مردم بی ازار معمولی را شاید تحمل کنیم اما حضور گروه های تروریسیتی و مزدور غرب و عربستان را هرگز بویژه وقتی طمع به جغرافیای آذربایجان دارند ( خصوصا ارومیه و خوی و سلماس و ...)
جهانبخش خوش هیکل به زبان کردی چی میشه؟ به میان مردم می ایید مترجم هم می آورید چون شنیده ام زبان کردها ی عراق با کردهای ایران فرق دارد؟
شما می گویی به ریزه کاری های زبان فارسی آشنا نیستی اما گویا پدرتان خوب آشنا بوده که همچین اسم اصیل فارسی برای شما انتخاب کرده!
پس بیخود دنبال جدایی خواهی نباشید وما ترکهای آذربایجان و کردهای اکثرا زحمت کش بومی ( که البته آنها هم اکثرشا مهاجر هستند) را به دردسر نیندازید و به همان اقلیم شمال عراق راضی باشید که ادعا به 4 کشور منطقه از توان شما خارج است و تنها تامین کننده طرح خاومریانه جدید غرب است.