Skip to main content

جامعه ى ايرانى را مساوی با

جامعه ى ايرانى را مساوی با
کیانوش توکلی

جامعه ى ايرانى را مساوی با حکومت اسلامی ایران فرض کردن ، عملی بسیار نادرست است . جامعه ایرانی یا بعبارت دیگر شهروندان ایرانی سالهاست که حساب خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران جدا کرده است . یکی از ان موارد، اسرائیل ستیزی رهبران نظام اسلامی است که ربطی با نگرش مردم ایران ندارند . حتی به اعتقاد من بخش دولتی و اصلاح طلبان نظام هم اسرائیل ستیز نیستند بلکه بیشتر منتقد اسرائیل اند. اتفاقا قطعانامه های سازمان ملل هم اشغالگری و شهرک سازی را محکوم کرده است . برعکس ؛ ایرانیان هر چه غلظت ناسیونالیستی شان بیشتر باشد نه تنها اسرائیل ستیز نیستند بلکه بهمان اندازه اسرائیل پرست اند. ناسیونالیست های ایرانی کاسه ای داغ تر از آشن اند؛ حتی تحمل کوچکترین نقدی علیه اسرائیل را ندارند ؛ چه برسد به اسرائیل ستیز!!!!!

حتی اسرائیل ستیزی رژیم تهران هم یک تاکتیک بسیار حساب شده از سوی رهبران نظام است . آنان از سالها پیش می دانستند که روزی با عربستان سعودی در گیر خواهند شد. در واقع هم هدف اصلی بمب اتمی ملا ها نه اسرائیل بلکه عربستان بود . رهبران سعودی هم در نیم راه ساخت بمب اتمی متوجه
این تاکتیک رهبران نظام اسلامی تهران شدند و اکنون می بنید که سعودی ها با راه انداختن ،جنگ نیابتی از دمشق تا مرزهای کردستان عراق و بلوچستان را آغاز کرده اند . سعودی ها از مجاهدین تا حزب دمکرات کردستان ایران ، بلوچ و .... ترغیب می کنند که علیه حکومت اسلامی دست به مبارزه مسلحانه بزنند . برعکس آتش بست اعلام نشده ای بین حزب الله و ایران از یکسو و از طرف دیگر اسرائیل امضا شده است . سخن آخر اینکه منتقد اسرائیل بودند تا اسرائیل ستیزی تفاوت بسیار است.