Skip to main content

به امثال زیباسخن ها دلخوش

به امثال زیباسخن ها دلخوش
Anonymous

به امثال زیباسخن ها دلخوش نباشید آنها اجازه ندارند از شما ترکها حمایت کنند!
اگر او صادق بود می پرسید چرا سه دهه است اقامت مهاجر خارجی در آذربایجان ممنوع است مگر خون ترک و مغول رنگینتر از خون بقیه مردم است؟ فردا این آقای لوایی با اون قیافه اصیل ترکی به بچه اش بگه آخ قربون چشمای بادومیت! زیباسخن مقاله می نویسد : رواج نژادپرستی در آذربایجان!
میگه ایرانیها چون زمان پیروزی تیمهای ورزشی خوشحال می شوند یا شاه می گفت باید به تمدن بزرگ برسیم یا ادعا بر سر جزایر سه گانه یا حساسیت بر سر نام خلیج فارس یا ناراحتی از حمله اعراب به ایران اینها نژادپرستی است! می گویند نژادپرست نباشید یعنی مملکت را دو دستی به اجنبی بدهید. یاد آن ماجرا افتادم که یکی از جاسوسهای انگلیسی در زمان کشف نفت در مناطق غرب ایران به لباس آخوندی درامده بود و به مردم می گفت شما که مهر علی تو دلتونه این نفت سیاه به چه کارتونه؟!!

این ایرانی که مدام به آن توهین می کنی مگر شامل شما ترکها نیست پس هر عیب و ایراد آن به شما هم مربط می شود. انصاف داشته باشیم هر عیب و ایرادی با شما مغولها وارد این مملکت شد و هنوز هم دست از سر این کشور بر نمی دارید.
حمله به مسی و امثال او در فضای مجازی نیز کار شما پانترکان است برای بدنام کردن ایرانیها. مگر اینجا با صد نام مختف حمله نمی کنید؟ در فضای مجازی هم کارتان همین است.
آن پیرمرد فرتوت و مفت خور در مینیاتورها نماد ترک و مغول بیگانه است که ایران را غارت کردند آن زن زیبا نماد ایران و آسیای صغیر و اسیای میانه و قفقاز و دیگر مناطقی است که ترکان آنرا غارت کردند. آمدید و کشتید و غارت کردید و حالا طلبکار هستید. اگر جهانگشایی ایرانی در داستان ها و شعرهاست، تیمور و چنگیز و محمود غزنوی و محمد خان قاجار و دهها رییس قبیله ترکی و مغولی در واقعیت ایران و آسیای صغیر را غارت کرده اید و مناره از سرهای بریده و جوی خون راه انداخته اند و تمام ادبیات مللی که با ترکها سروکار داشته اند مثل ایران و قفقاز و اروپا و ارامنه پر است از نکوهش ترکان.
لوایی : " به وضوح مى بينيم كه جامعه ى ايرانى منطقه ستيز و جهان ستيز شده است" فعلا که شما ترکها با عالم و آدم دشمنی داشته و دارید هماطور که آتاتورک می گفت ترکها هیچ دوستی بجز خود ندارند الان در همان وضعیت هستید. ترکیه با همه همسایگانش درگیر است با روسیه سرشاخ شده اگه باند پانترکی درایران نبود تنشها با ایران هم بیش از این میشد. سوریه را به خاک و خون کشیده در ترکیه کودتا می شود و صدها هزار نفر بیکار و زندانی و اخراج و اعدام میشوند. در ایران نیز با کردها و ارمنیها و تاتها و تالشها درگیری مستقیم دارید که با پریدن به فارسها آنرا پنهان می کنید. الان با رانت شیعه بودن منابع حکومت مذهبی- عربی - ترکی ایران را در اختیار گرفته اید وگرنه ارومیه و خوی و سلماس را یک هفته ای از دست می دهید.
لوایی: " زور زده اند و افتاده اند دور دنيا جهت شاهنامه خوانى "
بگو از کجا می سوزی! ما زور زدیم و چیزی برای عرضه داریم شما بجای سوزش زور بزنید و اثر فرهنگی اگر دارید که ندارید ارائه کنید. به شعر و شاعری در ایران حمله می کنند اما همین اخیرا از ساده لوحی مسئولان ایرانی استفاده کردند و مثنوی مولانا را میراث مشترک ایران و ترکیه به ثبت رساندند. یعنی بناحق سهم خواهی کردند وگرنه مولانا به ترکیه چه مربوط مثل اینکه سقراط و ارسطو و هرودوت و بسیاری از داشمندان یونانی که در گذشته در نواحی غربی ترکیه زندگی می کردند امروز بعنوان میراث مشترک ترک و یونان به ثبت برسد آخه کدام یونانی حاضر به این کار است که ما میراثمان را با ترک مهاجر تازه از راه رسیده تقسیم کنیم. خوب اگر شعر بد است چرا دست و پا می زنید برای سهم خواهی و مصادره مولانا و نظامی ؟
سوزش شما ترکها این است که نمی توانید مثل دوره قجر و صفوی هر مخالفی را سرببرید درد شما این است این ناله و نفرینها بخاطر حسرت دوران طلایی ترکی است غافل از اینکه تمام شد و دیگر باز نمی گردد در ایران باشید باید مثل یک شهروند به فکر منافع ملی باشید جدا هم بشوید باید بعنوان یک کشور ضعیف هر روز نگران استقلال و تامین نیازمندیهای اولیه خود باشید هر چند در هر دوحال این توهینهای شما از یاد ملت ایران نخواهد رفت.
البته بیشتر اینها کار مزدوران اجنبی است که هزینه اش به پای مردم آذری نوشته میشود و خودشان باید بیایند وسط کار و با این قلم به مزدوان نفرت پراکن مقابله کنند. وگرنه سکوت نشانه رضاست.