Skip to main content

" ناسیونالیسم ایرانی "شیعه

" ناسیونالیسم ایرانی "شیعه
Anonymous

" ناسیونالیسم ایرانی "شیعه فارسی" را وسیله مخالفت با عربها و ترک های عثمانی سنی کرد. به این ترتیب درز عمیقی میان ترکهای ایران با همزبانان آنان در ترکیه ایجاد شد" ( بخشی از مقاله)
این حرفها نشان از بی خبری نویسنده از تاریخ( همچون سیاست) دارد. بیشتر ایرانیها با شیعه به شکل فعلی تنها پس از صفویه اشنا شدند شیعه در اصل متعلق به عربهای یمن و عراق و لبنان است و توسط آخوندهای لبنانی که به دربار صفویه آمده بودند بزور شمشیر قزلباشان در ایران رواج یافت. پیش از آن شیعیان پراکنده و اقلیت در طبرستان و خراسان و سیستان بودند.
درز عمیق بین ترکهای ایران با عثمانیها را خودشان زمانی که با هم در آسیای صغیر زندگی می کردند ایجاد کردند. ترکمنهای قزلباش یعنی جد آذریهای امروزی در آسیای صغیر علوی شدند و بر علیه عثمانیهای سنی کودتا کردند و بشدت سرکوب شدند بعد در زمان ظهور اسماعییل صفوی به آذربایجان آمدند و مردم

بومی غرب ایران را که اکثرا سنی بودند کشتار کردند و بعد با ورود آخوندهای شیعه لبنانی شیعه شدند و با عثمانی های سنی جنگ و جدل کردند.( کینه آنها از سنیها بخاطر سرکوب شدیدشان توسط سنیهای عثمانی بود همانطور که آخوندهای لبنانی در شام سرکوب می شدند. ) هم قزلبانشان هم این لبنانیها تاوان ظلم به خود را از ایرانیها گرفتند. دعوای صفوی و عثمانی دعوای طوایف ترکمن یکی علوی( بعدا شیعه) که جد آذریها هستند و دیگری عثمانی سنی بود و نه دعوای بین مردم ایران و آسیای صغیر چرا که اکثر مردم آنزمان هم در ایران و آذربایجان هم در آسیای صغیر ایرانی و فارسی زبان بودند و مشکلی با هم نداشتند. هر جا که ایرانیها و ارمنیها کشتار و آواره می شدند کردها جای آنها را می گرفتند. حتی گفته میشود شما کردهای سنی، کردهای علوی و زازاهای علوی( = فارسهای آسیای صغیر) را با همدستی آتاتورک به همراه ارامنیها کشتار کردید و شهرهای آنها را گرفتید شهر وان در ترکیه در گذشته مرکز ارمنیها بوده که امروز کردنشین است.
اینهمه کینه ورزی با فارس و ایرانی برای چیست من نمی دانم آیا کارفرمایان چنین می خواهند؟ اینکه ترک و کرد و عرب که به خون هم تشنه هستند اینجا جبهه واحد علیه ایران درست کرده اند نشان از بده بستهای پشت پرده دارد. هر چند همه تان را با هم حریفیم.
شماه حق جداکردن بخشی از ایران را ندارید اما می توانیم به شما برای ایجاد کشوری مستقل در ترکیه و عراق کمک کنیم و همه تان به آنجا بروید و آرزی دست نایافته خود مبنی بر داشتن حکومت و دولت را برآورده کنید