Skip to main content

جناب کرمی به این سوال پاسخ

جناب کرمی به این سوال پاسخ
Anonymous

جناب کرمی به این سوال پاسخ دهد پای ترکیه را به جنگ سوریه غربیها و عربستان و قطر باز کردند وگرنه تا پیش از آن اردوغان با اسد روابط خانوادگی داشتند حالا که میلیونها نفر از سوریه آواره شده اند چرا باید ترکیه مهاجران سوری را در خود بپذیرد؟! چرا آنها را به غرب و عربستان و قطر نفرستد؟ چرا با وعده سر خرمن کمک 3 یا 6 میلیارد دلاری ترکیه را مجبور به پذیرش مهاجران می کنند خون اروپایی رنگین تر از ترکهاست؟ مهاجران، ایران را که نابود کردند ترکیه را هم می خواهند نابود کنند.
مساله همان روحیه استعماری غربیها با کشورهای خاورمیانه است آنها هیچ کشور قدرتمندی در خاورمیانه نمی خواهند. شاه ایران را هم غربیها پشتش را خالی کردند.
ترکیه در اولین فرصت باید مهاجران را به اروپا بفرستد و ازتبعات آن هم ترسی نداشته باشد چرا که پیوستن ترکیه به اروپا محال است و اروپاییها ترکیه را سر کار گذاشته اند.

در ضمن جنگ قومی در ترکیه هیچگاه موجودیت آنرا بخطر نمی اندازد چون اکثریت بالای 70 درصد مردم ترکیه ترک زبان و هم مذهب هستند و قدرت هم را در دست دارند اسم ترکیه مشخص است ترک + یه در کل ترکیه یک کرد یا یک علوی در رده های حتی میانی قدرت جایی ندارد قدرت هر چه هست دست ترکهاست در حالیکه اوضاع برای ایران بسیار خطرناکتر است . تنوع زیاد قومی، حضور اقلیتهای قومی و مذهبی در مرزها حضور میلیونها مهاجر خارجی که اکثرشان وهابی و سلفی هستند و اتفاقا همه در مناطقی حضور دارند که قرار است پشتیبان ایران باشند. این مسایل ایران را در وضع بسیار بدی قرار داده است.
در جنگ ایران و عراق که عربها آمده بودند قادسیه را تکرار کنند یک چهارم رزمنده ها و کشته های جنگ تنها از خراسان بودند بعد اصفهان و بعد هم تهران . 50 درصد کشته ها و زخمی های جنگ از همین 3 استان می باشد و البته ما ترکهای آذربایجان نیز در رتبه چارم بودیم. اما امروز خراسان و اصفهان که شعبه ای از افغانستان شده اند و گرفتار بیکاری و طلاق و هزار بیماری مسری سوغات افاغنه و پاکستانیها و عراقیها تهران هم که بجز مشکلاتی که گفته شد زیر بار آسیبهای اجتماعی بیکاری و اعتیاد و فساد و بی بندباری در حال متلاشی شدن است یعنی در صورت تهدید خارجی و یا جنگ داخلی با تحریک بلوچها و عربها و کردها و ترکمنها شما ایرانچی ها نیرویی برای دفاع از کشور ندارید. توان اتمی اندک قدرت و اعتباری به شما داده بود که آنرا مثل قذافی (توسط عراقی الاصل ها) دو دستی تقدیم غرب کردید و همان بلای قذافی را هم بر سرتان می آورند. دیدید که بلافصله پس از پایان برجام فرانسه به مزاحمین حلق اجازه میتینگ در فرانسه داد و مقام عربستانی در میان آنها صحبت کرد . کویت هم کمی پیشتر به یک گروه عرب تجزیه طلب مثلا ایرانی اجازه برگزاری میتینگ داد همه اینها درست پس از برجام و خلع سلاح هسته ای اتفاق افتاد. غرب برای ترکیه و ایران سناریوی مشترکی دارد و حتی اردوغان را به درگیری با ایران می خواستند بکشانند که البته مسئولان ایران زیر سبیلی رد کردند و اردوغانی که توهین کرده بوده به تهران آوردند.