Skip to main content

اگر امروز مجمعی به نام

اگر امروز مجمعی به نام
Anonymous

اگر امروز مجمعی به نام «فراکسیون تورک‌زبانان مجلس شورای رژیم جمهوری عسلامی» تشکیل شده است به دلیل فراگیر شدن «هویت‌طلبی» تورک در بین تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران می‌باشد اما آیا هدف این «فراکسیون» پاسخگویی «واقعی» به مطالبات اتنیک تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران می‌باشد و یا با راه‌اندازی مجمعی فرمالیته و فرمایشی در پی مهندسی این مطالبات به صورت «کاذب» و کنترل عبورشان از خط قرمز رژیم با به اجرا گذاشتن یک بازی فریبنده می‌باشد!؟ یعنی آیا تشکیل این فراکسیون به این معناست که رژیم جمهوری عسلامی صدای تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران را واقعاً شنیده و با حسن نیت به دنبال به جا آوردن مطالبات اتنیک‌شان می‌باشد و یا در زیر نقاب یک مجمع دروغین با فریبکاری می‌خواهد چماق قبلی خود را در قالب تزئینی نوین بر سرشان نگه دارد!؟

یعنی آیا هدف رژیم این است که گنجشک را رنگ نموده و در بازار مکاره به اسم «بلبل» به تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران بفروشد و یا واقعاً اتفاقی بسیار غیر قابل باور و شگفت‌انگیز رخ داده است که بر سر عقل آمده و با عدول از سیاست‌های سرکوبگرانه‌ی قبلی می‌خواهد یک قناری واقعی را از سر صدق به آنها هدیه نماید!؟

اشخاصی که درک عمیقی از ماهیت سیاست‌های فریبکارانه‌ی رژیم جمهوری عسلامی داشته و فونداسیون فکری‌شان هم چنان مستحکم است که با تأثیرپذیری از بازی‌های رنگ و وارنگ رژیم با تزلزل فکری مواجه نمی‌شوند به این موضوع به خوبی واقف می‌باشند که رژیم جمهوری عسلامی بدون بررسی همه جانبه‌ی یک موضوع و درک کامل از تمامی زوایای آن اقدام به اتخاذ سیاستی، بویژه در قالب کلان ملی نمی‌نماید و اگر امروز مجمعی به اسم «فراکسیون تورک‌زبانان مجلس شورای رژیم جمهوری عسلامی» تشکیل شده است به این دلیل است که رژیم با احساس خطر نمودن از فراگیر شدن هویت‌خواهی در بین تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران در پی کلاه گذاشتن بر سر مطالباتشان، اما از طریق به اجرا گذاشتن یک بازی حساب شده به دست عوامل نفوذی خودش از قبیل نادر قاضی‌پور و مسعود پزشکیان که برای سالهای متعدد نوکر حلقه به گوش بودن را برای فاشیسم ف-ا-ر-س و نماینده‌ی آن رژیم جنایتکار جمهوری عسلامی به اثبات رسانده‌اند می‌باشد.

طبق تجربه‌ی شخصی به این نتیجه رسیده‌ام وقتی مردم یا برخی از آنان به چیزی یاشخصی دل می‌بندند در مقابل مخالفان آن چیز و یا شخص واکنشهای متعصبانه‌ی فرااحساسی و فراهیجانی از خود به نمایش می‌گذارند که در خصوص طرفداران این «فراکسیون تورک‌زبانان مجلس شورای رژیم جمهوری عسلامی» هم این واکنشهای احساسی را به عینه شاهدیم که دلیل اصلی دل بستن چنین افرادی به این فراکسیون دست‌ساز رژیم جمهوری عسلامی این است که درک عمیقی از ماهیت سیاست‌های فریبکارانه‌ی رژیم جمهوری عسلامی نداشته و ساده‌اندیشانه تصور می‌نمایند که تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران در چارچوب رژیم جمهوری عسلامی هم می‌توانند به حقوق اتنیک خود دست یابند غافل از اینکه این رژیم یک بازیگر بسیار قهار بوده و هرگز اجازه نمی‌دهد مخالفان با بازی در زمین آن دستاوردی و لو اندک هم داشته باشند.

یکی از سیاست‌هایی که رژیم جمهوری عسلامی، بویژه با احساس خطر نمودن پس از شروع دوره‌ی اصلاحات به کار بسته و بسیار هم برایش کارآمد بوده است «ساختن اپوزیسیون قلابی خودی» جهت به حاشیه راندن و محو «اپوزیسیون اصلی» می‌باشد که در قبال حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی نیز دقیقاً در حال به پیش بردن این سیاست مسموم فریبکارانه می‌باشد. یعنی از طرفی از طریق نمایندگان گماشته‌ی خود در مجلس فرمایشی مجمعی راه‌اندازی می‌نماید که به ملت تورک آزربایجان جنوبی چنین القاء نماید که مطالبات اتنیک‌تان برای رژیم مهم است و در چارچوب آن هم قابل اعاده می‌باشد اما از سوی دیگر با به اجرا گذاشتن یک سیاست فریبکارانه فقط مردم را -مثل کودکی که با یک شکلات فریب داده شده و سرش مشغول شود- فریب می‌دهد. هدف اصلی رژیم این است که با یک تیر دو نشان بزند. اول::> با یک فریبکاری حساب شده با بازی با مطالبات اتنیک تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران، با مشغول نمودنشان به یک ترفند واهی مطالبات اتنیک‌شان را با مشمول مرور زمان نمودن کم‌رنگ نموده و در نهایت بر خاک بمالد. و دوم::> حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی را از طریق مزدوران خودی از بدنه‌ی توده‌ی ملت جدا نموده و در نهایت با تحت کنترل درآوردنش آن را خنثی و در نهایت محو نماید. چرا که دلیل اصلی سرکوب نمودن مطالبات اتنیک تورک‌های آزربایجان جنوبی توسط رژیم، از همان ابتدا هم مقابله با استقلال‌طلبی‌شان می‌باشد.

ادامه در کامنت بعدی ...