Skip to main content

ادامه‌ی کامنت:

ادامه‌ی کامنت:
Anonymous

ادامه‌ی کامنت:

از منظر رژیم جمهوری عسلامی دو نوع آزربایجان جنوبی وجود دارد: 1::> آزربایجان جنوبی‌ که دراستعمار فاشیسم ف-ا-ر-س قرار داشته و کاملاً تحت کنترل آنست و 2::> آزربایجان جنوبی که خارج از خط قرمز رژیم بوده و در چارچوب حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی می‌باشد. می‌دانیم به دلیل آنکه جمهوری عسلامی بر مبنای فاشیسم ف-ا-ر-س بنا شده است مطالبات اتنیک تورک‌های آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران خارج از خط قرمز رژیم بوده و هیچگاه به معنای واقعی کلمه قابل اعاده شدن نیستند. چون پای حفظ «حکومت ف-ا-ر-س-ی» در میان است اما چون رژیم هم از خوی استبدادی خود به خوبی مطلع است و هم از وجود مطالبات واقعی ملت تورک آزربایجان جنوبی اطلاع کامل دارد و به جهت آنکه به دلیل رویکرد تمامیت‌خواهانه‌ خود می‌داند که ظرفیت پاسخگویی واقعی به این مطالبات را ندارد یک بازی فریبکارانه را جهت فرار به جلو طراحی نموده است

یعنی هم می‌خواهد با بازی با مطالبات اتنیکی، از زیر عمل نمودن حقیقی به آنان شانه خاله نماید و هم از به وخامت گراییدن نگرش مردم عادی، علی‌الخصوص طرفداران تورکش نسبت به خود ممانعت به عمل آورد.

اما آیا به رغم تمامی شناختی که از ماهیت پلید رژیم جمهوری عسلامی داریم از این فراکسیون کذایی نفعی هم ملت تورک آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران می‌تواند برسد!؟

به نظر اینجانب، به دلیل آنکه سیستم حکومتی رژیم‌های پهلوی و جمهوری عسلامی بر مبنای «پانفارسیسم» بنا شده است امکان اعاده‌ی مطالبات اتنیک در قالب رژیم عسلامی/ف-ا-ر-س-ی/عاریایی وجود ندارد و از طرف دیگر بازی حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی در زمین رژیم جمهوری عسلامی و گنجاندن مطالباتش در چارچوب رژیم جمهوری عسلامی سبب می‌شود که هم خدا را از دست دهد هم خرما را! یعنی هم استقلال حرکت ملی با وارد شدن به بازی کثیف فریبکارانه‌ی رژیم فاشیست جمهوری عسلامی کم‌رنگ شده و هم به دلیل اعتماد به رژیم مکار جمهوری عسلامی، از دستیابی به مطالبات اتنیک اولیه‌ی خود نیز محروم بماند.

اما این فراکسیون کذایی، سه فایده‌‌ی حداقلی هم برای ملت تورک آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران داشته و می‌تواند داشته باشد:

1::> نام ملی «تورک» که در ادبیات رسمی رژیم‌های پهلوی و جمهوری عسلامی مورد انکار قرار گرفته بود فرصتی برای جولان دادن در عرصه‌ی کلان ملی پیدا نموده است که البته به دلیل آنکه نام این مجمع نه «فراکسیون تورک» بلکه «فراکسیون تورک‌زبانان» می‌باشد از نظر تعریف اتنیکی-هویتی چندان تفاوتی با «آذری» قلمداد شدن تورک‌ها ندارد چرا که رژیم جمهوری عسلامی و فاشیست‌های ریز و درشت درون و بیرون آن هم تورک‌ها را نه «تورک» بلکه «تورک‌زبان» که به مفهوم «ف-ا-ر-س! تورک شده»، «آذری! تورک شده» و یا «تات! تورک شده» می‌باشد قلمداد می‌نمایند یعنی تورک‌هایی که ابتدائاً تورک نبوده و بعداً زبانشان تورکی شده است!

2::> حرکت ملی تورک آزربایجان جنوبی، اگر هوشمند بوده و در تور بازی فریبکارانه‌ی رژیم گرفتار نشود می‌تواند از تضادها و شکاف‌هایی که این فراکسیون در «هویت رسمی ف-ا-ر-س-ی» پدید می‌آورد به نفع خود بهره‌برداری نماید.

3::> در آزربایجان جنوبی کنترل شده که درون خط قرمز و تحت کنترل رژیم اشغالگر ف-ا-ر-س قرار دارد شاید اتحاد نمایندگان تورک به لحاظ امور توسعه‌ای سبب پدید آمدن تحرکاتی شود که البته به دلیل تبعیض استعماری و استثماری که بر روی آزربایجان جنوبی در مقایسه با مناطق ف-ا-ر-س نشین اعمال می‌شود انتظار اقدامات چشمگیر را نمی‌توان داشت همانگونه که نگین آزربایجان جنوبی، دریاچه‌ی اورمیه بواسطه‌ی مدیریت فاجعه‌بار ف-ا-ر-س-ی به برهوت نمک تبدیل شد اما در شرایطی که در این مملکت ویران شده تحت حاکمیت فاشیسم ف-ا-ر-س، هزاران میلیارد تومان دزدیده می‌شود اما نمایندگان مناطق ف-ا-ر-س نشین از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان بودجه برای احیای آن ممانعت به عمل آوردند و یا در زلزله‌ی قاراداغ آزربایجان جنوبی دیدیم که به دلیل فقر اقتصادی مردم چطور بیغوله‌ها با اندک تلنگری بر سر ملت آوار شدند که قربانی شدن هزاران نفر مردم بیچاره به خوبی سیمای استعمار و استثمار را در آزربایجان جنوبی را به تصویر کشید. پس به دلیل آنکه سیستم استعماری است نمایندگان مزدور نه فقط از نظر اتنیکی بلکه حتی از نظراقتصادی هم نمی‌توانند کار چندانی از پیش ببرند.

***

طرفه آنکه این فراکسیون کذایی از نظر مطالبات اتنیک زبانی-هویتی قادر به انجام کار بخصوصی برای ملت تورک‌آزربایجان جنوبی و سایر تورک‌های عیران نخواهد بود اما شاید خوراک خوبی برای افراد سازشکار و عافیت‌طلب طرفدار و یا خوش‌بین به رژیم جنایتکار جمهوری عسلامی باشد که با قایم شدن پشت آن بر علیه استقلال‌طلبان آزربایجان جنوبی شمشیر بکشند!