Skip to main content

جناب حساس به کلاه،

جناب حساس به کلاه،
یونس شاملی

جناب حساس به کلاه،
تمامی کامئنتت درباره کلاه من است! کلاه مرا به سنبل رمانتیک و رفاه خلقها تعبیر کرده اید، من این را نمیدانستم، اگر چنین است که خوشا به حال من. بعدا مرا متهم میکنید که من با این کلاه ژست ملی می گیرم!! اتهام بسیار نادرستی است. بعدا از من میپرسید "چرا در قرن 21 به کلاه نیاز دارید؟". یعنی به زعم شما کسی در قرن 21 حق داشتن کلاه را ندارد!! خنده دار

نیست؟ باز به کلاه مرا به فرهنگ استالینی منتصب کرده اید!! و چه بد... حالا از به چه گوارا منتصب میکردید اندکی شبیه کلاه وی بود، اما نمیدانم چرا کلاه مرا به فرهنگ استالین وصل کنید؟!!
نوشته اید؛ "ما فارسها هنوز نمیدانیم مواضع شما آذری ها چیست؟". اولا شما اگر به ملیت فارس تعلق دارید حرف خودتان را بزنید. "ما فارسها" یعنی ملیونها انسان، شما نمیتوانید از طرف آنها سخن بگویید. باز هم این اظهار نظرتان دور از عقل سلیم است. "مواضع شما آذری ها" هم به همان اندازه "ما فارسها" بی معنی و دور از عقل سلیم است. "شما آذری ها" هم درست مثل "ما فارسها" ملیونها انسان را شامل میشود. اگر شما با من کاری دارید بفرمایید. من "ما آذریها" نیستم. یک نفرم و نامم هم مشخص است. ما آذری ها، را هم کمی روشن کنم. از نظر اتنیکی ما آذری نیستیم ترک هستیم. از نظر سرزمینی بخشی از ترکهای ساکن ایران که در آذربایجان زندگی میکنند آذربایجانی هم هستند، مثل شما که احتمالا از فارسستان (مناطق سکونت خلق فارس) هستید. می بینید که در چند سطر نوشته شما چه آشفته بازاریست. یک نمونه از این کامئنت شما را هم افشا کنم تا حداقل در کامئنت های بعدی اندکی بیاندیشید و بنویسید. مرا یا دیگرانی را متهم میکنید که "یک هفته تجزیه طلب، یک هفته فدرالیست، یک هفته تمامیت ارضی ایران، یک هفته هرج و مرج و..." هستیم!! این سخنتان هم دور از عقل سلیم است.
اگر شما خواسته اید متنی برای خنداندن خوانندگانتان بنویسید، جایش احتمالا اینجا نیست. و اگر خواستید به چیزی جدی بپردازید، محتوی اش خنده دار از آب درآمده است. خودتان از این پس سامانی به آنچه مینویسید بدهد بهتر است.